چه زمانی برای گرفتن رژیم غذایی مناسب است؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد شروع رژیم‌ کاهش وزن در تابستان موثر نیست و بهترین زمان برای شروع این کار اول سال است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بیشتر ما در طول عمرمان یک‌بار رژیم غذایی را تجربه کرده یا دست‌کم در خانه و میان دوستانمان با این مسئله مواجه شده‌ایم. بعضی‌ در رژیم‌گرفتن موفق‌می‌شوند و بعضی مدام به درِ بسته می‌خورند. دانشمندان می‌گویند همان‌طور که تلاش برای لاغرشدن باید روندی پیوسته باشد زمان شروع رژیم هم یکی از عوامل مهم است که از آن کمتر گفته می‌شود، اما چه زمانی مناسب است؟

بیشتر بخوانید:

دو رژیم معروف که آلزایمر را از شما دور می‌کند

طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه آکسفورد انجام شده است، ماه‌های ژوئیه و اوت (از ۱۰ تیر تا ۹ شهریور) بدترین زمان سال برای شروع رژیم است چون احتمالا زیاده‌روی در خوردن در این ماه‌ها رخ می‌دهد. اولین ماه سال(برای ایرانی ها فروردین) هم بهترین زمان برای شروع رژیم‌غذایی است. دکتر دیمیتریوس کوتووکیدیس، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «بهترین فرضیه آن است که بگوییم مردم در ماه اول سال انگیزه بیشتری برای کاهش وزن دارند. بنابراین بیشتر درگیر برنامه رژیم غذایی می‌شوند و وزن بیشتری از دست می‌دهند.»

نشریه تلگراف به تجزیه‌وتحلیل وزن افرادی اشاره می‌کند که در برنامه پیشگیری از دیابت سازمان ملی خدمات سلامت، ثبت‌نام کردند و در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار داشتند. این نشریه گزارش می‌دهد این بررسی که برای نخستین بار انجام شده‌است، سطح کاهش وزن را براساس ماه نشان می‌دهد.

افرادی که رژیم غذایی را از ماه‌های ژوئیه و اوت شروع کردند، به ترتیب ۱.۶۵ و ۱.۶۱ کیلوگرم کاهش وزن داشتند، این مقدار از میانگین کل ماه‌ها که ۲ کیلوگرم است، کمتر بود. افرادی که رژیم غذایی را در ماه اول سال تقویمی شروع کردند، به‌طور میانگین ۲.۵۴ کیلو وزن کم کردند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

کد خبر: 1188205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =