فرانسه با توسعه زیست‌پزشکی در نوآوری سرآمد جهان می‌شود

دولت فرانسه از طرحی بلندپروازانه رونمایی کرد که هدف از آن، تبدیل این کشور به یکی از سرآمدان نوآوری در سطح جهان به کمک تقویت پژوهش‌های زیست پزشکی و جذب استعدادهای جهانی در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ وزارتخانه‌های بهداشت، تحقیقات و صنعت فرانسه با ارائه این طرح که هدفش کاهش پیچیدگی‌ها، تقویت و افزایش کارایی تحقیقات زیست‌پزشکی است، اعلام کردند که به زودی جذب محققان، پزشکان، داروسازان، دانشمندان و صاحبان صنایع را افزایش خواهند داد.

این طرح در حالی ارائه شد که الن فیشر، رئیس فرهنگستان علوم فرانسه ماه ژانویه گفته بود که پژوهش‌های پزشکی در این کشور رو به افول است. او به طور خاص از منابع ناکافی، راهبرد نامشخص و سازماندهی پیچیده انتقاد کرد.

محقق ایرانی در نروژ: طرح مساله، تفاوت اصلی پژوهش در ایران و کشورهای توسعه‌یافته/ مهم‌ترین چالش زنان برای کار پژوهشی مادر شدن است

این در حالی است که به گزارش رئیس فرهنگستان علوم فرانسه، تنها ۲/۸ درصد از مقالات علمی منتشر شده در سطح بین‌المللی نتیجه پژوهش‌های انجام شده در این کشور است و این رقم در بریتانیا، آلمان و ایتالیا به ترتیب ۴/۵، ۴/۳ و ۳ درصد است.

البته فرانسوا برون، وزیر بهداشت این کشور، عقیده‌ای خلاف این دارد و می‌گوید که مشکل کشورش در زمینه پژوهش‌های پزشکی تنها معضل منابع مالی نیست.

مقامات فرانسه اعلام کرده‌اند که از ماه اکتبر آینده تدابیری برای تقویت تحقیقات پزشکی اتخاذ خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود که این سیاست‌ها از سال ۲۰۲۴ به اجرا درآید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =