قدردانی دکتر طهرانچی از برگزارکنندگان کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رویداد کرسی‌های آزاداندیشی امسال غنی‌تر، محکم‌تر و جدی‌تر برگزار شد؛ از برگزار کنندگان و مسئولان اجرایی سومین دوره رویداد کرسی‌های آزااندیشی قدردانی کرد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه آیین اختتامیه سومین رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: با توجه به اینکه به شخصه شاهد برگزاری تعدادی از این کرسی‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی بودم و به طور مفصل چندساعتی را به این موضوع اختصاص دادم انصافا رویداد کرسی‌های آزاداندیشی امسال غنی‌تر، محکم‌تر و جدی‌تر برگزار شد.

دانشگاه آزاد اسلامی نسل جدیدی از دانشجویان اهل منطق و گفت‌وگو را به جامعه معرفی خواهد کرد

وی ادامه داد: پس از پشت سر گذاشتن اغتشاشات و ناملایماتی که در دانشگاه پیش آمد ما شاهد این مهم بودیم که جمع دانشجویان دانشگاه آزاد که در این اغتشاشات شرکت داشتند 6 هزارنفر بود اما تعداد شرکت‌کنندگان ما در کرسی‌های آزاداندیشی 24هزار نفر است که این موضوع نشان‌دهنده آن است که جوانان ما چقدر اهل منطق و گفت‌وگو هستند.

دکتر طهرانچی با اشاره به شور و نشاط و فضای رقابتی حاکم بر این دوره از رویداد کرسی‌های آزاداندیشی هم خاطرنشان کرد: حتی اختلافات و فضای اعتراض به داوری مسابقات هم نشان می‌دهد که چقدر این رویداد برای دانشجویان دارای اهمیت و حساسیت است. 

رویداد کرسی‌های آزاداندیشی افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری این رویداد را افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: ما هم حمایت کردیم تا مباحث در یک فضای جدی و آزاداندیشانه مطرح شوند که الحمدالله این اتفاق رخ داد. 

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد مباحث مطرح شده با نظرات دانشگاه همراه و همسو نبود قطعا ملاک ما هم این نبوده بلکه ملاک قدرت منطق و استدلال بود که رتبه‌بندی بر این اساس صورت گرفت. 

دکتر طهرانچی با بیان اینکه به برگزارکنندگان این رویداد خداقوت و دستمریزاد می‌گویم، در خصوص پیشنهاد برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی برای کارکنان و اعضای هیأت علمی هم گفت : این موضوع باید بررسی شود و اگر کارایی لازم را داشته باشد اجرایی خواهد شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کرسی های آزاداندیشی یک جایگاه خاص در نظام دانشگاهی دارد، ادامه داد: این مهم در پرورش دانشجو و سیر تحولی آن اهمیت پیدا می‌کند اینکه ما این کارکرد را عوض و بخواهیم هر چیزی را با کرسی حل کنیم شایسته نیست البته فضای تبادل نظر، نقد و گفت‌وگو را باید حتما بین جامعه دانشگاهی، کارکنان و اعضای هیأت علمی افزایش دهیم. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1189890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =