گسترش دانشگاه‌های تک جنسیتی در اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گسترش دانشگاه‌های تک جنسیتی ویژه بانوان باید در دستور کار و اولویت فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش عالی قرار گیرد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های تک جنسیتی کم نیست، بلکه چندین دانشگاه‌ تک جنسیتی در کشور وجود دارند، اظهار کرد: گسترش دانشگاه‌های تک جنسیتی ویژه بانوان باید در دستور کار و اولویت فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش عالی قرار گیرد. 

زمزمه‌ تفکیک‌ جنسیتی در دانشگاه‌های کشور/ جداسازی دانشجویان دختر و پسر به نفع آنهاست؟

وی با بیان اینکه اصل محور و موضوع دانشگاه‌های تک جنسیتی یا دانشگاه‌های ویژه برای بانوان بسیار مناسب است، گفت: خانم‌های زیادی از تحصیل این دانشگاه‌ها استقبال می‌کنند. بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از ایده‌ها حمایت و پشتیبانی کند. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته باید مراقب بود که تاسیس و فعالیت دانشگاه‌های تک جنسیتی به آموزش عالی و ظرفیت علمی دانشگاه‌ها آسیب وارد نکند. به این معنا که تنها به این علت که می‌خواهیم دانشگاهی مانند دانشگاه الزهرا(س) تاسیس کنیم، اما امکانات اولیه دانشگاه‌ها را نداشته باشیم. بنابراین دانشگاه‌های تک جنسیتی باید تجهیزات آموزشی لازم مانند آزمایشگاه و کتابخانه داشته باشند.  همچنین اعضای هیئت علمی باید مطابق با استانداردهای علمی کشور باشند.

حجت الاسلام خسروپناه در پایان خاطرنشان کرد: نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای دنیا برخی از بانوان علاقمند هستند که در جایی حضور داشته باشند، که مخصوص بانوان باشد. به عنوان مثال به بیمارستانی مراجعه کنند که از نگهبان در ورودی تا پرستار و پزشک خانم بانشد. این موضوع برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هم صدق می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =