کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش شد + سوابق

کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد و مراسم معارفه ظهر امروز انجام می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، به دنبال اعلام استعفای حمید سجادی از وزارت ورزش، رئیس جمهور، کیومرث هاشمی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر ورزش استعفا داد / رئیسی با استعفای سجادی موافقت می‌کند؟

وی که ریاست کمیته ملی المپیک را هم بر عهده داشت در ابتدای دولت سیزدهم از گزینه های ابراهیم رئیسی برای تصدی وزارت ورزش بود اما با وجود جدی مطرح شدن نام وی، در آخرین لحظات حمید سجادی به عنوان گزینه به مجلس معرفی شد و رای اعتماد گرفت.

سجادی اما طی دوره حضور در وزارت ورزش نتوانست اقتدار خود را برای این صندلی حفظ کند طوریکه بارها بحث استعفای وی مطرح شد و در نهایت یک هفته پیش آن را به صورت رسمی اعلام کرد. پیگیری روند درمان دلیل اعلام استعفای سجادی بوده است.

سجادی سال گذشته در یک سانحه دچار آسیب دیدگی شدید شد.

کیومرث هاشمی (زاده ۱۳۴۴ در ملایر) معاون سابق سازمان تربیت بدنی، قائم مقام سابق وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و رئیس سابق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران است.

از جمله پست‌های دوران خدمت وی می‌توان به معاون تربیت‌بدنی شهرستان ملایر در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶، معاون مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال ۱۳۷۶، مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹، معاون دفتر آمار و اطلاعات سازمان تربیت‌بدنی در سال ۱۳۸۰، مدیرکل تربیت بدنی استان یزد از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی کشور در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، دبیر هیئت مرکزی گزینش سازمان تربیت بدنی کشور در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹، مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات تربیت‌بدنی کشور در سال ۱۳۸۵، معاون سازمان و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی کشور در سال ۱۳۸۵ و رئیس شورای برون‌مرزی سازمان تربیت بدنی اشاره کرد.

سرپرستی فدراسیون فوتبال، رئیس ستاد مبارزه با دوپینگ کشور، دبیر شورای عالی المپیاد ورزش ایرانیان، نماینده ایران برای شرکت در جلسات کمیته بین‌المللی ورزش و تربیت‌بدنی سازمان یونسکو در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ و قائم‌مقام وزیر در امور تربیت بدنی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۸ از دیگر پست‌های وی بوده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدالله صالح DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 0
      سلام ، والله آقای حمید سجادی که برای ۷هفت نفر قهرمانان المپیک۲۰۲۰ توکیو ژاپن هیچ قدم متناسب شاءن یک قهرمان المپیک برنداشت و متاسفانه.......بماند!؟ ان شاالله آقای کیومرث هاشمی جبران مافات وزیر گذشته را بفرمایند؛ والله یادم مياد گرجستان به تالاخادزه یک میلیون دلار پاداش در همان روزهای اول داد، به نایب قهرمان المپیک توکیو علی داودی، به حسن یزدانی به .......گرایی چه داد؟ آقای وزیر