کرکری‌های مارک و ایلان به ایتالیا کشیده شد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت ایکس (توییتر سابق) مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا را به مبارزه‌ای درون قفس دعوت کرده بود. با وجود سکوت یک ماهه، به نظر می‌رسد که ماسک روی حرفش مانده و می‌خواهد برای این مبارزه یک رویداد بزرگ در ایتالیا راه بیندازد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ چندی پیش ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در یک جنگ لفظی نیمه‌شوخی، همدیگر را به مبارزه در قفس دعوت کردند. این کرکری‌ها در حد نوشته‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بود، ولی از نظر خیلی‌ها سرچشمه آن را به اقدام جدید مارک زاکربرگ در راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی به تقلید از توییتر به نام تردز نسبت می‌دهند.

واقعیت این است که اولین بار ایلان ماسک بود که زاکربرگ را به این مبارزه دعوت کرد. او در توییتری نوشت: اگر زاکربرگ آماده باشد، می‌خواهم او را به مبارزه در قفس دعوت کنم.

با وجودی که این افراد در دنیای فناوری بر و بیایی دارند، دستی هم در هنرهای رزمی دارند و همه‌شان هم از این موضوع خبر دارند. از این رو، زاکربرگ بدون هیچ مقدمه نوشت: مکان را برایم بفرست.

بیشتر بخوانید:
ماسک، زوکربرگ را به مبارزه تن به تن دعوت کرد

زاکربرگ از زمان همه‌گیری کووید ۱۹، طرفدار جیو جیتسو برزیلی شده و اخیراً تصویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد یک قفس هشت‌ضلعی به سبک UFC را در حیاط خلوت خود نصب کرده است.

از این داستان حدود یک ماه و نیم می‌گذرد، ولی کلا مسکوت ماند. با این حال، خبرها حاکی از آن است که ماسک در مورد راه‌اندازی این مبارزه با وزیر فرهنگ ایتالیا صحبت کرده تا میزبانی آن را برعهده بگیرد.

جنارو سانگولیانو، سخنگوی وزیر فرهنگ ایتالیا، اعلام کرد که وزیر فرهنگ این کشور با مالک میلیاردر X (نام جدید توییتر) در مورد پتانسیل میزبانی یک مسابقه بین دو رهبر فناوری در داخل کشور صحبت کرده است.

سانگولیانو در بیانیه‌ای گفت: من یک گفتگوی طولانی و دوستانه با ایلان ماسک داشتم، ما در مورد علاقه مشترک به تاریخ روم باستان صحبت کردیم.

سانگیولیانو اعتراف کرد که مکالمات پیرامون مبارزه فراتر از سوالات لجستیکی اولیه نبود. ما به این فکر می کنیم که چگونه یک رویداد خیریه و تاریخی بزرگ را با احترام و حفاظت کامل از مکان‌ها برگزار کنیم. این رویداد با قرار دادن میراث باستانی، هنری و فرهنگی ایتالیا در صحنه جهانی به نفع ایتالیا خواهد بود. این در حالی است که بیش از ۶ میلیون آمریکایی هر سال به ایتالیا سفر و ۶ میلیارد یورو (۶/۶ میلیارد دلار) به اقتصاد محلی تزریق می‌کنند.

علیرغم اشاره‌های ماسک مبنی بر اینکه این مبارزه همانند مبارزه گلادیاتورها در کولوسئوم، شناخته‌شده‌ترین میدان گلادیاتور در روم باستان، برگزار خواهد شد، سانگیولیانو اعلام کرد که این مسابقه در پایتخت ایتالیا برگزار نخواهد شد.

علاوه براین، ماسک به تازگی توییت کرده بود که این مبارزه هم روی پلتفرم ایکس و هم روی پلتفرم متا پخش خواهد شد. او همچنین نوشته بود: همه چیز در قاب دوربین روم باستان خواهد بود که نشان‌دهنده سردرگمی در مورد مکان احتمالی است.

سانگیولیانو اظهار امیدواری که این رویداد می‌تواند سودی بالغ بر میلیون‌ها یورو داشته باشد که به ۲ بیمارستان بزرگ کودکان در ایتالیا اهدا خواهد شد تا صرف توسعه زیرساخت‌ها و تحقیقات برای کمک به مقابله با بیماری‌های کودکان شود. البته ماسک توییتی متفاوت در این زمینه منتشر کرد. او گفت که قرار است تمام درآمد حاصل از این مبارزه به جانبازان تعلق گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =