فهرست شعب منتخب بانکها برای دریافت ارز اربعین + لیست

فهرست شعب منتخب بانکها برای دریافت ارز اربعین ۱۴۰۲ مشخص شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صد و یک شعبه منتخب بانک سپه در سراسر کشور به منظور تسهیلِ شرایط عزیمت هموطنان به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی، طبق بخشنامه بانک مرکزی، اقدام به فروش ارز حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عوارض خروج از کشور برای اربعین ۱۴۰۲ مشخص شد

متقاضیان واجد شرایط (افراد بالای ۵ سال) می‌توانند از تاریخ ۲۸ مرداد تا ۱۴ شهریور ماه سال جاری برای خرید ارز اربعین با همراه داشتن اصل کارت ملی و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) و ارائه پرینت ثبت نام در سامانه سماح (کد پیگیری مربوط) به شعب منتخب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه کنند.

هموطنان گرامی می‌توانند لیست شعب منتخب بانک سپه را از اینجا مشاهده کنند.

بانک ملی ایران

فروش ارز به زائرین اربعین حسینی از امروز؛ ۲۸ مردادماه در اپلیکیشن بله بانک ملی ایران آغاز شده و تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد.

شعب منتخب بانک ملی ایران در سراسر کشور به منظور تسهیلِ شرایط عزیمت زائران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی، طبق بخشنامه بانک مرکزی، اقدام به فروش ارز حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر می‌کند.

ارز اربعین تنها به زائرین بالای ۵ سال تعلق می‌گیرد و نرخ آن بر اساس نرخ دینار عراق مندرج در سامانه ارزی ملی «سام» محاسبه خواهد شد.

فرآیند فروش ارز به متقاضیان به‌صورت ۲۴ ساعته و در بستر اپلیکیشن بله بانک فراهم شده و امکان فروش به صورت حضوری وجود نخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای تحویل ارز در شعب انتخابی توسط متقاضیان برای زائرین بالای ۱۵ سال با اصل کارت ملی و گذرنامه معتبر یا اصل کارت ملی و «برگه تردد اربعین» معتبر و برای زائرین بین ۵ تا ۱۵ سال با اصل شناسنامه خواهد بود.

البته سرپرست خانوار می‌توانند برای دریافت ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با همراه داشتن اصل مدارک خود و کارت ملی و گذرنامه سایر اعضای خانواده به شعبه مراجعه کند و نیازی به حضور تمام افراد خانواده نیست.

درخواست فروش ارز برای افراد بالای ۱۸ سال با کنترل تطابق شماره ملی، شماره موبایل و کارت بانکی صورت می‌پذیرد و افراد ۵ تا ۱۸ سال نیز می‌توانند با شماره همراه والدین یا اعضای خانواده خود اقدام به خرید ارز کنند.

افرادی که سهمیه ارز اربعین را دریافت می‌کنند محدودیتی بابت دریافت ارز مسافرتی امسال ندارند.

متقاضیان می‌توانند لیست شعب منتخب بانک ملی ایران را از اینجا مشاهده کنند.

بانک پارسیان

بانک پارسیان به‌منظور تسهیل در ارائه خدمات بانکی و تأمین ارز موردنیاز زائران عتبات عالیات در ایام اربعین، با ایجاد باجه ارزی ویژه خود در فرودگاه امام خمینی طبق بخشنامه بانک مرکزی اقدام به فروش ارز به میزان ۲۰۰ هزار دینار عراق به هریک از متقاضیان می‌کند.

همچنین شعب منتخب بانک پارسیان در سراسر کشور به‌منظور تسهیل شرایط عزیمت زائران حسینی به کربلای معلی طبق بخشنامه بانک مرکزی اقدام به فروش ارز کرده و زائران اربعین با ارائه مدارک لازم می‌توانند ارز موردنیاز خود را دریافت کنند.

سرپرستان خانوار می‌توانند به‌منظور خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان بالای ۵ سال) از امرو؛ ۲۸ مردادماه تا ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲ با در دست داشتن مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب منتخب بانک پارسیان در سراسر کشور و یا باجه فروش ارز این بانک در فرودگاه امام خمینی (ره) مراجعه کنند

بانک پارسیان

بانک صادرات

شعب منتخب بانک صادرات در سراسر کشور، براساس بخشنامه بانک مرکزی، اقدام به فروش ارز حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر می‌کند.

متقاضیان واجد شرایط (افراد بالای ۵ سال) می‌توانند از امروز؛ ۲۸ مرداد تا ۱۴ شهریور ماه سال جاری برای خرید ارز اربعین با همراه داشتن اصل کارت ملی و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) و ارائه پرینت ثبت نام در سامانه سماح (کد پیگیری مربوط) به شعب منتخب بانک. در سراسر کشور مراجعه کنند.

متقاضیان می‌توانند لیست شعب منتخب بانک صادرات را از اینجا مشاهده کنند.

بانک تجارت

شعب منتخب بانک تجارت در سراسر کشور از امروز؛ ۲۸ مردادماه به زائران اربعین حسینی ارز ارائه می‌دهد.

واحد ارزی بانک تجارت در تهران و شهرستان‌ها از امروز؛ شنبه ۲۸ مرداد تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۲، همه روزه در ایام غیرتعطیل تا ساعت ۱۵ پذیرای زوار اربعین برای خرید معادل حداکثر ۲۰۰ هزار دینار عراقی خواهند بود.

متقاضیان می‌توانند پس از ثبت مشخصات خود در سامانه نظارت ارز (سنا) و دریافت کد رهگیری از سامانه ناخدا با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه تردد معتبر زائر و با ارائه شماره تلفن همراه و کارت بانکی به نام فرد متقاضی به واحدهای ارزی منتخب بانک تجارت مراجعه کنند.

متقاضیان ارز اربعین می‌توانند از شعب منتخب بانک تجارت که درفهرست زیرمعرفی‌شده است، دینار خود را دریافت کنند.

بانک تجارت

بانک تجارت

پست‌بانک

زائران اربعین حسینی برای دریافت ارز می‌توانند به شعب منتخب پست‌بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.

طبق بخشنامه بانک مرکزی، شعب منتخب پست‌بانک در سراسر کشور برای آسان سازی سفر زائران اربعین به کربلا اقدام به فروش ارز حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر می‌کند.

متقاضیان واجد شرایط (افراد بالای ۵ سال) می‌توانند برای خرید ارز اربعین با همراه داشتن اصل کارت ملی و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) و ارائه پرینت ثبت نام در سامانه سماح (کد پیگیری مربوط) از امروز؛ ۲۸ مرداد تا ۱۴ شهریور ماه امسال به شعب منتخب پست‌بانک در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین گفتنی است که فروش ارز به زائرین محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

برای مشاهده لیست شعب منتخب پست‌بانک اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =