بختیاری: تا پایان سال مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۲ ، مددجوی بدون مسکن نداشته باشیم.

​به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره تأمین مسکن مددجویان اظهار داشت: موضوع تأمین مسکن مددجویان از برنامه‌های مهم کمیته امداد است و رهبری کتباً از کمیته امداد خواسته‌اند در جهت توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی دستان همراه با رعایت تکریم در صدر برنامه‌ها باشد.

بیشتر بخوانید:

مددجویان بهزیستی تحت پوشش بیمه سایر اقشار قرار می‌گیرند

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) نیز از کمیته امداد خواسته است توانمندسازی جامعه هدف مورد توجه قرار گیرد و ما با استفاده از تجربه بیش از ۴۰ سال کمیته امداد برای توانمندسازی ۳ رکن اساسی را شامل، اشتغال، مسکن و خودباوری و خود اتکایی تعریف کردیم. لذا در بسته‌های حمایتی موضوع مسکن اهمیت دارد و گران‌ترین بسته حمایتی نیز محسوب می‌شود.

بختیاری گفت: اتفاقات مبارکی در سنوات گذشته رخ داده و از مأموریت‌های اصلی ما موضوع مسکن است. بر اساس تفاهم نامه بزرگی که در زمان آقای فتاح با سپاه صورت گرفت ابتدا قرار شد ۱۰ هزار مسکن برای مددجویان تأمین شود که به دلیل نوسانات ارزی این تعداد به ۶۵۰۰ واحد رسید و طی سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و شش ماهه ۱۴۰۱ تحویل مددجویان کمیته امداد که قبلاً شناسایی شده بودند، شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: همچنین برای تأمین ۱۰ هزار واحد دیگر هم توافقی با بنیاد مستضعفان در زمان آقای فتاح صورت گرفت که ۹ هزار واحد تا شهریور امسال تحویل مددجویان می‌شود.

وی بیان داشت: البته ابلاغ کرده‌ایم هر خانه‌ای که آماده می‌شود بلافاصله در اختیار مددجویان قرار گیرد و زمانی بعد به صورتی رسمی در مناسبتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

بختیاری گفت: تأمین ۴۰ هزار واحد مسکونی هم طی توافق با سازمان بسیج سازندگی در دستور داشتیم که طی برنامه‌های صورت گرفته طی دو سال و تا پایان امسال باید به اتمام برسد.

وی اعلام کرد: ۱۴ اسفند سال قبل با حضور رئیسی بیش از ۲۶ هزار واحد مورد بهره برداری قرار گرفت و آنجا قول دادیم تا پایان ۱۴۰۲ در استان‌های سراسر کشور مددجوی بدون مسکن نداشته باشیم و اکنون هم پای وعده خود ایستاده‌ایم. البته اتفاقاتی افتاد و مقداری دست ما را حوزه اعتبارات بست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: مجلس این موضوع را تصویب و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرد که ردیف بودجه ۱.۵ میلیارد یورویی در اختیار قرارگاه امام حسن برای محرومیت زدایی، بهبود راه‌های روستایی و تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرد. ولی زمانی که این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت با اختلاف یک نفر رأی نیاورد و از بودجه ۱۴۰۲ حذف شد.

بختیاری گفت: این موضوع سبب شد به لحاظ مالی دچار مشکل شویم ولی در تلاش هستیم با کمک خیرین، مکاتبه با رئیس جمهور و انجام پیگیری‌ها به وعده خود عمل کنیم و تا پایان سال ۱۴۰۲ مددجوی بدون مسکن نداشته باشیم.

منبع: مهر

کد خبر: 1194709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =