شناسایی ۱۰۷ هزار خانه لوکس برای دریافت مالیات

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۱۰۷هزار مالک منازل بالای ۲۰میلیارد تومان شناسایی شدند که بعد از تأیید و استعلام از سازمان ثبت اسناد کشور به سازمان مالیات معرفی خواهند شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صفدر کشاورز معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با برپایی جلساتی که بین سازمان امور مالیاتی، دیوان محاسبات و سازمان ثبت احوال کشور برگزار می‌شود، خانه‌های بالای بیست میلیارد تومان شناسایی و پس از استعلام و تأیید سازمان ثبت اسناد کشور، اسامی مالکین به سازمان امور مالیاتی برای ابلاغ میزان مالیات فرستاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران + جدول

کشاورز افزود: با توجه به اقدامات انجام‌شده 107هزار مالک منازل بالای بیست میلیارد تومان شناسایی شدند که بعد از استعلام از سازمان ثبت اسناد کشور به سازمان مالیات معرفی خواهند شد.

وی اظهار داشت: این روند برای شناسایی افراد و مالکین دیگر ادامه خواهد داشت که البته نحوه محاسبه مالیات آن در اختیار سازمان مالیاتی کشور و نحوه استعلام آن از اسناد رسمی کشور و موقعیت ثبتی افراد در سازمان ثبت اسناد کشور خواهد بود.

کشاورز ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد از املاک دارای اسناد دفترچه‌ای یا تک‌برگ هستند مشکلی در شناسایی و استعلام نیست و 10درصدی که دارای سند مالکیت نیستند هم در روند آتی اقداماتی برای ثبت سند و شناسایی املاک آنها صورت خواهد پذیرفت.

بر اساس قانون بودجه 1402، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و خانه‌های لوکس که ارزش آنها بیش از 200 میلیارد ریال باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به‌میزان دو در هزار می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =