کارآفرینی مولد با تأکید بر گیاهان دارویی بومی و جذب نیروهای مستعد جویای کار

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلانی شهرکرد و دانشگاه آزاد شهر قدس منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین شعار سال، تفاهم نامه همکاری با موضوع کارآفرینی مولد در زمینه کشاورزی با تأکید بر گیاهان دارویی بومی و جذب نیروهای مستعد جویای کار بین مراکز تحقیقات گیاهان دارویی، ادویه‌ای و عطری دانشگاه های آزاد اسلامی شهرکرد و شهر قدس به امضا رسید.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس واحد شهرقدس با اشاره به اینکه با انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه همکاری در راستای توسعه، ارتقاء دانش و تأمین فناوری‌های مورد نیاز استان چهارمحال و بختیاری ایجاد می شود، گفت: با توجه به وجود نیروهای مستعد و جویای کار و همچنین وجود گیاهان دارویی متنوع و بسیار غنی در مراتع و دشت های استان چهارمحال و بختیاری، این تفاهم نامه می توتند زمینه های همکاری این افراد را فراهم سازد.

 رحیمی افزود: با بهره گیری از دانش نوین موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و وجود نیروهای غالبا بومی و متخصص در این واحد دانشگاهی، گام های موثری در اشتغال جوانان جویای کار برداشته شده است.

وی بیان کرد: اشتغال‌زایی نخبگان علمی و فنی و تشکیل کریدور علم و فنآوری، ارتقای حوزه فناوری و کسب و کار، ارائه راه‌کارهای عملی برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین علمی و کاربردی با هدف ارتباط عملی پژوهش، آموزش و ترویج، حمایت از پروژه‌های فنآور محور و تلاش در زمینه معرفی منابع جدید داروهای گیاهی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و امکان تولید آنها در سطح کشور از محورهای اصلی و اهداف مهم این تفاهم نامه است.

این مقام مسئول، کمک به راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا با استفاده از طرح‌های دانش بنیان، همکاری در راستای رفع مشکلات و موانع تولید محصولات کشاورزی با تأکید بر استفاده بهینه از آب، اجرای طرح های پایلوت گیاهان دارویی و انجام تحقیقات و بررسی‌های میدانی مشترک به منظور شناسایی نیازهای آموزشی در ابعاد مختلف کشاورزی را از دیگر موضوعات این تفاهم نامه همکاری عنوان کرد.

رئیس شبکه گیاهان دارویی کشور هم در این دیدار گفت: از سوی شبکه گیاهان دارویی طرحی به معاونت سازمان برنامه و بودجه ارائه شد که با نظر متخصصان این سازمان، مقرر شد طرح کشت و صنعت گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری اجرایی شود.

عبدالله قاسمی پیربلوطی توضیح داد: با اجرای طرح کشت و صنعت در استان چهارمحال و بختیاری، ان شاءالله به دنبال راه اندازی کارخانه فناوری در حوزه گیاهان دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، ادویه‌ای و عطری دانشگاه های آزاد اسلامی شهرکرد هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی کارخانه فناوری در حوزه گیاهان دارویی، تبادل علمی و بخصوص تبادل فناوری ایجاد می شود و که با تبادل فناوری به مرحله ثروت افزایی خواهیم رسید.

همچنین در راستای توسعه، ارتقاء دانش و تأمین فناوری‌های مورد نیاز استان چهارمحال و بختیاری، تفاهم نامه‌ای بین مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، ادویه‌ای و عطری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با امضای فرود صالح و مهراب یادگاری منعقد شد.

کد خبر: 1195549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =