آخرین مصاحبه یاسمین مقبلی قبل از سفر به فضا + ویدئو

دیروز چهار فضانورد ماموریت «کرو-۷» به فرماندهی یاسمین مقبلی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ آندریاس موگنسن دانمارکی از آژانس فضایی اروپا، آن کنستانتین بوریسف از آژانس فضایی روسکاسموس روسیه و ساتوشی فوروکاوا از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن، یاسمین مقبلی را در این ماموریت همراهی می‌کنند.  این نخستین سفر فضایی کنستانتین بوریسوف روسی و یاسمین مقبلی است.

این چهار نفر در ساعت ۳:۲۴ بامداد شنبه به وقت آمریکای شرقی با فضاپیمای «کرو دراگون» بر فراز موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب شدند و به هفت فضانوردی پیوستند که پیش از این در ایستگاه فضایی حضور داشتند. آنها پس از پنج روز، ماموریت فضانوردان «کرو-۶» را که از ماه مارس در این ایستگاه بودند، برعهده می‌گیرند و سپس تیم قدیمی با فضانوردان جدید خداحافظی خواهند کرد تا به زمین برگردند.

این ماموریت هشتمین پروازی است که از سوی ناسا و اسپیس‌ایکس به‌عنوان بخشی از برنامه تجاری این آژانس انجام می‌شود. نخستین ماموریت اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۰ انجام شد. فضانوردان کرو-۷ در طول اقامت خود در ایستگاه فضایی که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۸۰ روز به طول بینجامد مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

یاسمین مقبلی فرمانده فضاپیمای اسپیس‌ایکس شد

آنها خطر بالقوه پراکندگی باکتری‌ها و قارچ‌ها را پیگیری خواهند کرد. این تیم بررسی می‌کنند که آیا میکروارگانیسم‌ها را می‌توان از دریچه‌های ایستگاه فضایی به بیرون و خلاء فضا پرتاب کرد یا خیر.

پروژه دیگر آژانس فضایی اروپا، تجزیه و تحلیل امواج مغزی فضانوردان هنگام خوابیدن است. آنها بررسی خواهند کرد که چگونه خوابیدن در محیط ریز گرانشی با زمین تفاوت دارد.

آزمایش دیگر به تشکیل بیوفیلم‌ها یا زیست‌لایه یعنی سلول‌های میکروارگانیسمی متصل به یک سطح توسط مواد پلیمری خارج سلولی اختصاص دارد.

فضانوردان تشکیل بیوفیلم‌ها در فاضلاب ایستگاه فضایی را بررسی می‌کنند تا راه بهتری برای بازیافت آب برای آشامیدن و بهداشت در فضا پیدا کنند.

فضانوردان مدت‌هاست که از عرق و ادرار بازیافت شده برای نوشیدن و دوش گرفتن در ایستگاه فضایی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =