تامین امنیت زائران اربعین توسط حشدالشعبی

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره با بیان اینکه نیروهای حشدالشعبی از نقطه صفر مرزی تا کربلا، نجف، سامرا و کاظمین امنیت زائران اربعین را تأمین کردند، گفت: تابه‌حال هیچ گزارش ضد امنیتی نداشته‌ایم.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از مرز شلمچه، علی عابدی امروز در حاشیه بازدید از این نقطه مرزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلی برای ورود و خروج زائران حضرت اباعبدالله نداریم و ورود و خروج به‌راحتی انجام می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت تردد زائران اربعین در مرز مهران

وی بابیان اینکه از دو روز پیش طرف عراقی هیچ ثبت مشخصاتی از گذرنامه‌ها انجام نمی‌دهد و فقط مهر می‌زند، عنوان کرد: این مهر به نشانه ورود به کشور عراق انجام می‌شود و به همین دلیل هیچ طولی نمی‌کشد تا زائران از ایران وارد عراق شوند.

سرکنسول ایران در بصره با اشاره به جابه‌جایی زائران در کشور عراق بیان کرد: زوار در ادامه به تشرف عتبات عالیات می‌روند وسیله نقلیه به میزان لازم فراهم است و مشکل خاصی نیست.

عابدی افزود: با اقداماتی که توسط دولت عراق و مسئولین مربوطه در خصوص کنترل قیمت‌ها انجام‌شده قیمت‌ها تغییر پیدا نکرده است.

وی بیان کرد: امنیت توسط نیروهای امنیتی و به‌خصوص نیروهای حشدالشعبی از نقطه صفر مرزی تا کربلا، نجف، سامرا و کاظمین برقرار است و تابه‌حال هیچ گزارش ضد امنیتی نداشتیم و امیدوارم از این به بعد نیز به همین شکل باشد و شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

سرکنسول ایران در بصره عنوان کرد: برخی از خودروها به دلیل خستگی راننده تصادفاتی داشتند که مجروحین و متوفی به کشور انتقال داده شده‌اند هرچند طی دو روز گذشته این حوادث کم شده است.

عابدی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه افرادی که گذرنامه خود را در کشور عراق گم‌کرده باشند باید چکار کنند، گفت: هر کس پاسپورتش را گم کند باید به مراکز حضوری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران مراجعه کند و درخواست برگه دهد.

وی افزود: اگر پیدا شود دفاتر کنسولگری از طریق سیستم به هم اطلاع می‌دهند، پس‌ازآنکه پاسپورت پیدا شد به آن فرد اطلاع داده می‌شود که باید به کجا مراجعه کند.

سرکنسول ایران در بصره عنوان کرد: درصورتی‌که پیدا نشود برای وی برگه صادر می‌کنیم که فرد با آن برگه می‌تواند از کشور خارج یا به کشور وارد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =