پیشنهاد رئیس دانشگاه علامه طباطبایی برای حل معضل تعدد نهادهای سیاست‌گذار/ مسئولیت باید با شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که برای رفع معضل تعدد نهادهای سیاستگذار آموزشی عالی، بهتر است شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی مسائل آموزش عالی را بر عهده بگیرد.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده در آموزش عالی ایران اظهار کرد: قانون شرح وظایف هر کدام از نهادهای تصمیم‌گیرنده در حوزه آموزش عالی را مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظام آموزش مهارتی کشور جزیره‌ای مدیریت می‌شود

وی افزود: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قانونی شده و مشابه مصوبات مجلس است. به همین دلیل، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم‌الاجراست. ترکیب شورای عالی انقلاب فرهنگی به گونه‌ای است که تصمیم‌گیری در آن با سهولت بیشتری انجام می‌شود. تخصص افراد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این امکان را فراهم می‌کند که مسائل آموزش عالی را به طور خاص بررسی کنند.

معتمدی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از کمیته‌ها و مجموعه‌های تخصصی اطرافشان وجود دارد استفاده می‌کنند. برطرف شدن تداخلی که در تصمیمات نهادهای سیاستگذار وجود دارد، نیازمند بازتعریف وظایف است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با ذکر مثالی یادآور شد: ممکن است برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با قوانین دیگر هم‌پوشانی داشته باشد. این موارد باید در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد. به نظر من، مسائلی که به آموزش عالی برمی‌گردد، بهتر است در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود.

به گزارش ایسکانیوز، تعدد نهادهای سیاستگذار در حوزه آموزش عالی سبب سردرگمی ذی‌نفعان این حوزه می‌شود. برای مثال مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی برخی نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرار گرفت. تا جایی که برخی نمایندگان در رسانه‌ها اعلام کردند که مصوبه شورا ابطال خواهد شد. این شرایط، داوطلبان را سردرگم کرده و با این سوال مواجه می‌کند که برای کنکور پیش‌رو چگونه باید برنامه‌ریزی کنند. برخی کارشناسان معتقدند که مشکل اصلی در تعریف دقیق و کامل وظایف نهادهای قانون‌گذار است و وظایف این نهادها باید بازتعریف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =