پیش‌بینی‌های یک آینده‌پژوه در مورد آموزش: دانش در مغز قابل دانلود می‌شود

یک آینده‌پژوه پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۵۰ دانش‌آموزان دانش را مستقیما از معلمان هوش مصنوعی و بدون حضور هیچ معلم انسانی در مغز خود دانلود می‌کنند و جالب‌تر اینکه دروس را متناسب با DNA‌شان دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ تریسی فالوس، آینده‌پژوهی که با شرکت‌هایی چون گوگل، ویرجین و تلفونیکا کار کرده است، می‌گوید: واقعیت مجازی حالت اصلی یادگیری برای بسیاری از موضوعات خواهد بود و مهم‌ترین موضوعی که دانش‌آموزان خواهند آموخت این است که چگونه به عنوان یک روبات مشترک در کنار هوش مصنوعی کار کنند.

فالوس که به تازگی در فهرست فوربس به عنوان یکی از برترین آینده‌پژوهان زن در سراسر جهان معرفی شده، معتقد است که کلاس‌ درس در آینده جایگاهی نخواهد داشت، زیرا دانش‌آموزان با کمک آموزگاران هوش مصنوعی خود آموزش می‌بینند.

بیشتر بخوانید:

مدل‌های آینده آموزش عالی به جای دانشگاه

فالوز در مقاله جدید خود در مورد کلاس‌های درس آینده گفت که اگرچه ممکن است پیش‌بینی‌های او به نظر علمی- تخیلی برسند، اما به احتمال زیاد به وقوع خواهند پیوست.

او معتقد است که معلمان هوش مصنوعی به دانش‌آموزان چشم‌انداز جدیدی از دنیا را می‌دهند که ما می‌توانیم آن را با دیدگاه‌ها و چشم‌اندازهای انسانی خودمان ادغام کنیم.

فالوز همچنین پیش‌بینی می‌کند که در آینده با حرکت بشر به سمت تبدیل شدن به یک گونه بین سیاره‌ای، موضوعات جدیدی مثل مطالعات بین‌ ستاره‌ای و زیست‌فناوری به علوم جدید تبدیل خواهند شد.

موضوع اصلی آینده؛ نحوه کار کردن در کنار هوش مصنوعی

براساس پیش‌بینی فالوز، مهارت شماره یکی که در آینده باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود، این است که چگونه در کنار هوش مصنوعی به عنوان نوعی «روبات همکار» کار کنند.

او می‌گوید: فکر می‌کنم بزرگ‌ترین مهارت کار در کنار هوش مصنوعی، نحوه تعامل با هوش مصنوعی است؛ اینکه چگونه موضوعی را که می‌خواهید از هوش مصنوعی بیرون بکشید و چگونه بپذیرید، چه توصیه‌هایی ممکن است هوش مصنوعی به شما ارائه دهد.

فالوز می‌افزاید: در حال حاضر مردم فکر می‌کنند که می‌دانند چگونه با روبات‌ها یا هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند، اما در واقع هیچی نمی‌دانند. در نتیجه تصورم این است که کار مشترک با ماشین‌ها مهارت شماره یک برای دانش‌آموزان و حتی عموم مردم خواهد بود.

دروس مستقیماً در مغز دانش‌آموزان وارد می‌شود

پیش‌بینی‌های یک آینده‌پژوه در مورد آموزش: دانش قابل دانلود می‌شود

به گفته فالوز، دانش‌آموزان تا سال ۲۰۵۰ می‌توانند به سادگی و فقط با «وصل شدن» به یک دستگاه محاسباتی یاد بگیرند.

او می‌گوید: رابط کامپیوتر و مغزی که در حال حاضر روی آن کار می‌شود، بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی است که عموم مردم تصور می‌کنند. هم‌اکنون در چین فناوری عصبی وجود دارد که داده‌های امواج مغزی را می‌خواند و روی کلاه معدنچیان، کارگران ساختمانی و رانندگان قطار جاسازی شده است.

فالوز می‌افزاید: من با بنیانگذاران بسیاری از شرکت‌هایی که رابط کامپیوتر و مغز را توسعه می‌دهند، صحبت کرده‌ام. آنها معتقدند که این فناوری در همه چیز از هدفون گرفته تا کلاه دوچرخه‌سواری و برخی از سیستم‌هایی که ممکن است استفاده کنیم، تعبیه خواهد شد.

دروس برای DNA دانشآموزان شخصی‌سازی می‌شود

پیش‌بینی‌های یک آینده‌پژوه در مورد آموزش: دانش قابل دانلود می‌شود

تا سال ۲۰۵۰، دنیای آموزش به شکلی خواهد شد که والدین DNA فرزندشان را آزمایش می‌کنند تا بفهمند در کدام رشته‌ها و موضوعات بهتر هستند و براساس آن یک برنامه درسی شخصی دریافت کنند.

فالوز معتقد است که دولت‌ها ممکن است در آینده وارد عمل شوند تا کودکان را وادار کنند تا روی موضوعاتی متمرکز شوند که متولد شده‌اند تا در آنها خوب باشند. به طور کلی، تا سال ۲۰۵۰، درک ما از ژنتیک به گونه‌ای خواهد بود که دانش‌آموزان ممکن است بتوانند درس‌هایی را یاد بگیرند که باDNA‌شان شخصی‌سازی شده است. به طور مثال، اگر متوجه شدید که فرزندتان استعداد ژنتیکی در زمینه‌ای را دارد، می‌توانید یک برنامه آموزشی در مورد آن بسازید. یا دولت ممکن است وارد عمل شود و بگوید ما مولدترین و از نظر اقتصادی قوی‌ترین نیروی کار را می‌خواهیم. و اگر آنها بدانند که کودک به چه مهارت‌هایی تمایل دارد، حداقل تلاش می‌کنند و یکی از آنها را در برنامه درسی شخصی‌شده‌ دانش‌آموزان به کار می‌برند.

واقعیت مجازی روش اصلی یادگیری خواهد بود

پیش‌بینی‌های یک آینده‌پژوه در مورد آموزش: دانش قابل دانلود می‌شود

به گفته فالوز، درس‌های زیادی در واقعیت مجازی ارائه خواهد شد؛ از درس‌هایی در مورد دایناسورها تا رفتن به داخل بدن انسان برای درس‌های آناتومی. از این رو، به نظر می‌رسد که برای برخی از موضوعات، واقعیت مجازی حالت اولیه یادگیری خواهد بود.

فالوز خاطرنشان می‌کند که واقعیت مجازی در حال حاضر برای آموزش پرستاران و امدادگران استفاده می شود، ولی تا سال ۲۰۵۰، کودکان نیز در دنیای مجازی آموزش می‌بینند.

بیشتر بخوانید:

در آینده دنیای واقعی را به خاطر متاورس دلخواه‌مان رها می‌کنیم

او می‌گوید: ما نسلی از کودکان در حال رشد را داریم که در حال یادگیری چیزهای زیادی هستند؛ در محیط‌های مختلف و از طریق بازی‌های مجازی و دنیای مجازی‌! حتی زمانی که به مدرسه می‌روند یا می‌خواهند موضوعات یا مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند، این ابزار را با خود خواهند برد. پس می‌توان انتظار داشت که نسل جدید در دنیای مجازی شبیه‌سازی شده مطالب را یاد بگیرد.

معلمان هوش مصنوعی و بدون کلاس درس

پیش‌بینی‌های یک آینده‌پژوه در مورد آموزش: دانش قابل دانلود می‌شود

براساس پیش‌بینی فالوز، مدرسه آینده ممکن است کلاس فیزیکی نداشته باشد، زیرا دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند «خودآموزی» را با کمک معلمان هوش مصنوعی شخصی‌سازی کنند. زیرا او معتقد است که هم‌اکنون نیز بسیاری از افراد با گوش دادن به پادکست‌ها و ویدئوهای آموزشی یوتیوب به صورت خودآموز مهارت‌های مورد نیازشان را یاد می‌گیرند.

فالوز می‌گوید: ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر از هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده برای یادگیری افراد یا موضوعاتی که بیشتر به آنها علاقه داریم یا می‌توانند ما را در حوزه مورد علاقه‌مان، یا کار یا هر چیز دیگری بیشتر پیشرفت دهند، استفاده خواهیم کرد. پس چرا باید در کلاس فیزیکی حضور داشت؟ فناوری‌های دیجیتال همه چیز را غیرمتمرکز می‌کنند. بنابراین آموزش در آینده بیشتر به عنوان یک فعالیت شبکه‌ای تلقی می‌شود تا یک مکان فیزیکی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =