رئیسی: پول‌های آزاد شده برای تامین نیازهای مردم هزینه خواهد شد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، تبادل پنج زندانی ایرانی با پنج زندانی آمریکایی را با اهداف بشردوستانه عنوان کرد و گفت: پول‌های آزاد شده برای تامین نیازهای مردم هزینه خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در گفت‌وگو با «فرید زکریا» مجری معروف شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا خاطرنشان کرد: تبادل زندانیان با آمریکا با اهداف بشردوستانه انجام شد تا ایرانیانی که به شکل ناعادلانه در آمریکا زندانی شده بودند به آغوش خانواده های خود بازگردند.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان موجب خوشحالی خانواده های این افراد شد، گفت: ایران با این اقدام، نشان داد که برای مسائل بشردوستانه اهمیت زیادی قائل است.

بیشتر بخوانید

سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل / رئیس‌جمهور: پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: زندانیان آمریکایی در ایران جرایمی مرتکب شده و در دادگاه و نظام قضائی محکوم شده بودند اما با اهداف بشردوستانه آزاد شدند.

آیت‌الله رئیسی درباره نحوه مصرف پول های آزاد شده ایران در کره جنوبی نیز گفت: پول های آزاد شده به ملت ایران تعلق دارد که تاکنون به شکل ناعادلانه و غیرمنصفانه‌ مسدود شده بودند. این پول ها برای تامین نیازهای مردم هزینه خواهند شد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل بامداد بامداد امروز (دوشنبه ۲۷ شهریور) با بدرقه حجت الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزرا و اعضای هیات دولت در صدر هیات سیاسی عازم نیویورک شد.

سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار با سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم، از جمله برنامه‌های آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این سفر خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع کشورمان و نیز پاسخ به سوالات آنان خواهد پرداخت.

نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1198986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =