اعتراض ۶ هزار نفر به افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور

نزدیک ۶ هزار نفر به افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نزدیک به ۶ هزار نفر در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس به افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور اعتراض کرده و خواستار کاهش آن شدند. این نامه با هشتگ (#کاهش_شهریه_پیام‌نور) در فضای مجازی منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

شرایط آموزشی و عمومی دریافت وام دانشجویی چیست؟

در این نامه با عنوان «درخواست کاهش و رسیدگی به افزایش شهریه دانشگاه پیام نور» خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی آمده است که احتراماً به استحضار می‌رسانیم شهریه متغیر دانشگاه پیام‌نور برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۳-۱۴۰۲) به یکباره طی یک اقدام غیر منطقی حدودا ۱۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در ادامه این نامه درباره ضرورت کاهش شهریه این دانشگاه به مواردی از جمله افزایش ۲۷ درصدی دستمزدها و مضیقه شدید خانواده‌ها به دلیل شرایط اسفناک تورم و گرانی اشاره شده است.

دیگر دلایل اشاره شده در این نامه به شرح زیر است: آموزش در پیام‌نور حداقلی است و شهریه هم به تبع آن باید حداقلی باشد، بسیاری از افراد به دلیل شهریه کمتر وارد دانشگاه پیام‌نور شده‌اند و زمان خود را صرف تحصیل کرده‌اند، پرداخت ارقام فعلی شهریه برای غالب افراد ممکن نیست و اجبارا بایستی ترک تحصیل کنند، وظیفه‌ حاکمیت‌ها پشتیبانی و حمایت از تحصیل علم و فراگیری دانش است، امکانات‌ و خدمات شعبات دانشگاه پیام‌نور در حداقل‌ترین شرایط ممکن است و خدمات رفاهی و آموزشی خاصی ارائه نمی‌گردد.

دانشجویان در این نامه افزودند که طبق قانون، بودجه شهریه بایستی حدودا یک سوم این میزان افزایش یابد(هر چند ما به همین هم معترض هستیم). چنین افزایشی قطعاً موجب ایجاد تورم خواهد شد و با توجه به فرامین رهبری مبنی بر «کاهش تورم»، نیاز است این تصمیم بازنگری شود.

این افراد در ادامه تقاضا کردند که رئیس جمهور و رئیس مجلس با دستوری سریع از این ظلم آشکار جلوگیری کرده و ترتیبی اتخاذ شود تا ضمن حمایت مالی از دانشگاه با سایر شیوه‌ها به جهت پرداخت هزینه‌ها و همچنین رفع بنیادین مشکل کمبود بودجه در دانشگاه پیام‌نور به نحوی که اختلالی در امور آموزشی ایجاد نشود، شهریه ثابت و متغیر یا بدون افزایش بمانند یا افزایش معقول و حداقلی (نهایتا ۱۵ درصد مانند سنوات گذشته) داشته باشند.

در پایان، رونوشت این نامه به دفتر مقام معظم رهبری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم ارسال شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =