هشدار روسیه به سران ارمنستان / سرنوشت همپیمانان آمریکا را به یاد بیاورید

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به سران ارمنستان هشدار داد که سرنوشت همپیمانان آمریکا را به یاد بیاورند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با هشدار به سران ارمنستان گفت که سرنوشت همپیمانان آمریکا را به یاد بیاورند.

بیشتر بخوانید:

جمهوری آذربایجان باید منافع ارامنه قره‌باغ را در نظر بگیرد/ تصرف خاک ارمنستان کاشت بذر جنگ آینده

این سخنان لاوروف در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به تحولات اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی واکنش نشان داد و اعلام کرد: «حوادث منطقه قره‌باغ نشان داد که نمی‌توان به شراکت روسیه در موضوعات امنیتی اعتماد کرد».

وزارت خارجه روسیه نیز روز دوشنبه به سخنان «نیکول پاشنیان» نخست وزیر ارمنستان واکنش نشان داد و اعلام کرد که او فریب وعده‌های غرب را خورده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت خارجه روسیه با انشار بیانیه‌ای به نیکول پاشینیان هشدار داد که با تلاش برای خراب کردن روابط با مسکو مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که پاشینیان مقصر بحران قره باغ  است، زیرا فریب وعده‌های غرب را خورده است.

به دنبال یورش اخیر نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به قره باغ، وزارت دفاع روسیه از طرف‌های درگیر خواست که هرچه سریع‌تر آتش‌بس کنند و به مذاکره ادامه دهند. یگان نظامی روسیه تصریح کرد که حافظان صلح روسیه، خدمات پزشکی را برای زخمی‌ها و همچنین خروج جمعیت غیرنظامی قره‌باغ از مناطق پرخطر را سازماندهی می‌کنند.

پس از آن، وزارت خارجه روسیه از طرف‌های درگیر خواست تا هرچه سریع‌تر خونریزی رامتوقف کنندو آتش‌بس کنند و از برجای ماندن تلفات غیرنظامی جلوگیری کنند و هرچه سریع‌تر به اجرای توافقات سه‌جانبه نوامبر ۲۰۲۰ بین ایروان، مسکو و باکو بازگردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1199872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =