آخرین مهلت دانشگاه‌ها برای تعیین تکلیف پرونده‌های متقاضیان جذب

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم آخرین مهلت دانشگاه‌ها برای تعیین تکلیف پرونده متقاضیان جذب سال های ۱۳۹۹، آبان ۱۴۰۰ و اردیبهشت ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد خلج امیرحسینی درباره تعیین تکلیف پرونده متقاضیان هیات علمی دانشگاه ها گفت: به دانشگاه ها اعلام شده تا آخر مهرماه، پرونده متقاضیان جذب سال ۱۳۹۹ را تعیین تکلیف کرده و به مرکز جذب وزارت علوم ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

تخلف وزارت علوم در استفاده از فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی بدون کسب حداقل امتیازات

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه ها باید پرونده های متقاضیان جذب آبان ۱۴۰۰ را تا آخر آذرماه و پرونده متقاضیان ادریبهشت ۱۴۰۱ را تا آخر بهمن ماه تعیین تکلیف کرده و تمام کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم درباره اینکه آیا از اساتید لغو همکاری شده شکایاتی به مرکز جذب وزارت علوم ارسال شده است، گفت: شکایتی شده است و مسیر رسیدگی خود را طی می کند، برخی از این شکایات توسط هیات عالی جذب(ماده ۱۵ ) پذیرفته و برخی نیز رد می شوند.

وی ادامه داد: کسی لغو همکاری می شود که در نهایت به ماده ۱۵ ارجاع شود، یعنی اول فرد به هیات اجرایی، سپس هیات مرکزی و در مرحله بعد به هیات عالی جذب (ماده ۱۵) ارجاع می شود.

وی ادامه داد: پرونده یک فرد برای تعیین تکلیف نهایی طبق قانون در سه محل بررسی می شود، اول کارگره صلاحیت علمی و عمومی هیات اجرایی جذب پرونده ها را بررسی می کند سپس هیات اجرایی جذب بررسی کرده، در مرحله بعد توسط هیات مرکزی جذب بررسی می شود، اگر نظر دانشگاه تایید شود، شخص حداکثر ظرف ۲۰ روز فرصت دارد اعتراض خود را به هیات عالی جذب ارسال کند و این هیات نیز مستقل از هیات اجرایی و هیات مرکزی جذب پرونده فرد را بررسی کرده و در نهایت نتیجه را اعلام می کنند.

امیرحسینی ادامه داد: رسانه هایی که به هر دلیلی علاقمند هستند این بحث را مطرح کنند اگر واقعا به دنبال حقیقت هستند و دنبال سیاسی کاری نیستند پیشنهاد ما این است سال به سال به عنوان مثال از سال ۹۰ با معیارهایی که خود اعلام کرده اند که این افراد اخراج شده اند و بینشان بازنشسته نیز وجود دارد، همه را احصاء و مقایسه کنند، بررسی اجمالی ما نشان می دهد که دولت های قبل بیشتر از دولت سیزدهم با عنوان اخراجی که الان مطرح می شود، اخراجی داشته اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1200221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =