اگر حمایت شوم هیچ‌گاه ایران را ترک نخواهم کرد/ ضرورت آشنایی و تشویق دانشجویان دانشگاه آزاد برای شرکت در المپیادهای علمی

دانشجوی ترم ده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و صاحب نشان طلای پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه برای مهاجرت نیاز به زمان بیشتری برای فکر کردن دارم؛ گفت:در صورتی که از ما حمایت شود و به لحاظ درآمدی بتوانم شرایط خوبی در کشور داشته باشم هیچ گاه ایران را ترک نخواهم کرد.

ملیکا علیجانی دانشجوی ترم ده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان که در پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور موفق به کسب مدال طلا در حیطه کارآفرینی شده است؛ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: امسال اولین سالی بود که در المپیاد علوم پزشکی شرکت کردم به این دلیل که علاقه بسیاری به مباحث کارآفرینی دارم و پیش از شرکت در این رقابتها همواره کتابهای کارآفرینی را مطالعه می‌کردم و پس از اینکه متوجه شدم چنین المپیادی وجود دارد مشتاق شدم که شرکت کنم و خودم را محک بزنم.

بیشتر بخوانید: 

کسب ۱۳ مدال و دیپلم افتخار توسط دانشجویان دانشگاه آزاد در المپیاد علوم پزشکی کشور/ برگزیدگان تقدیر شدند+ اسامی


وی با بیان اینکه بخشی از المپیاد کارآفرینی به درآمدزایی مربوط میشود، ادامه داد: شرکت در المپیادها یک برنامه فوق درسی محسوب میشود و ایجاد تعادل و هماهنگی بین برنامه های درسی و فوق برنامه هایی همچون المپیادها به ویژه برای دانشجویان رشته های علوم پزشکی اندکی دشوار است اما آنچیزی که باعث شد من این مسیر را پیش ببرم میزان علاقه ام به حیطه ای بود که در آن کسب مقام کردم.

علیجانی سطح علمی و کیفی این المپیاد را عالی ارزیابی و تصریح کرد: متاسفانه شرکت در المپیادها در بین دانشجویان دانشگاه آزاد چندان رواج ندارد و آشنایی زیادی با المپیادها ندارند و تعداد مدال آوران از دانشگاه آزاد چندان چشمگیر نیست.

وی با اشاره به اینکه برای شرکت و موفقیت در المپیاد کسی نبود که مارا راهنمایی کند؛ خاطرنشان کرد: این در حالی است که تعداد مدال آوران دانشگاه های دولتی بسیار بالاست بنابراین باید زمینه های آشنایی و تشویق دانشجویان دانشگاه آزاد برای شرکت در المپیادها فراهم شود.

صاحب نشان طلای پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور اضافه کرد: به عنوان دانشجویی که موفق به کسب مدال طلا در این دوره از المپیاد برای دانشگاه آزاد اسلامی شده ام حداقل انتظارم از مسوولین دانشگاه آزاد بخشش شهریه است ضمن اینکه برای طرح ما نیز تخفیف هایی درنظر گرفته شود چرا که این قبیل تسهیلات دانشجویان را به شرکت در المپیادها تشویق و انگیزه آنان را دوچندان میسازد. 

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور کمتر کسی پیدا میشود که به مهاجرت فکر نکند؛ افزود: طبیعتا نخبگان ما برای انتخاب بین رفتن و ماندن میزان حمایت‌ها را درنظر میگیرند.

علیجانی با اشاره به اینکه برای مهاجرت نیاز به زمان بیشتری برای فکر کردن دارم؛ تصریح کرد: در صورتی که از ما حمایت شود و به لحاظ درآمدی بتوانم شرایط خوبی در کشور داشته باشم هیچ گاه ایران را ترک نخواهم کرد. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1200639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =