عراق: روابط خوبی با ایران داریم

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق روابط کشورش با ایران را خوب و قوی توصیف کرد و گفت که این روابط برای بغداد مهم است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق دیروز، 11 مهرماه، در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «الحدث» عراق، ضمن مهم دانستن روابط با ایران، پیشنهاد تشکیل یک دولت محلی در استان کرکوک با اجماع میان گروه‌های مختلف این منطقه را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

عراق: توافق امنیتی با ایران دستاوردها و نتایج بی‌سابقه‌ای برای بغداد داشت

وی اضافه کرد: «اجماع میان طوایف و گروه‌های مختلف کرکوک برای تشکیل یک حکومت محلی که نماینده مردم این منطقه باشد، امری ضروری است و دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان نیز باید از این موضوع حمایت کنند».

رئیس‌جمهور عراق در بخش دیگری از این گفت‌وگو، رابطه عراق با جمهوری اسلامی ایران را خوب و قوی توصیف کرد و گفت:  «رابطه با ایران برای ما مهم است؛ چرا که ما مرزهای طولانی با این کشور داریم که حدود 1400 کیلومتر است».

عبداللطیف رشید در ادامه با تأکید بر این که تصویب قانون نفت و گاز مشکلات بغداد و اربیل را حل می‌کند، گفت:  «رابطه دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان خوب است و مشکلات موجود ناشی از نبود قانون تفصیلی نفت و گاز است که تصویب آن تضمینی برای حل همه مشکلات خواهد بود».

رئیس‌جمهور عراق همچنین بر ضرورت تضمین برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و آزاد در انتخابات آتی شوراهای استانی این کشور تأکید کرد و گفت: «اعتراض به نتایج انتخابات یک امر عادی است».

رشید در بخش دیگری از گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «الحدث» عراق تصریح کرد: «ما مخالف استفاده هر طرفی از خاک عراق و اقلیم کردستان، علیه هر کشور همسایه در منطقه هستیم. این سیاست ماست و در مورد آن شفاف هستیم».

وی همچنین رابطه عراق با عربستان سعودی را خوب توصیف کرد و گفت: «هدف ما تعمیق آن در همه ابعاد است و از نقش عربستان در منطقه حمایت می‌کنیم».

انتهای پیام/

کد خبر: 1200677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =