والیبال انتخابی المپیک| ایران بازی را به جمهوری چک واگذار کرد

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک مغلوب جمهوری چک شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در چارچوب مسابقات والیبال انتخابی المپیک پاریس تیم‌های والیبال ایران و جمهوری‌چک در چهارمین بازی خود در گروه اول مسابقات به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تیم ملی والیبال

ایران در سه بازی گذشته خود دو شکست داشته و تنها یک پیروزی مقابل قطر به دست آورده است. شاگردان عطایی می‌خواهند  برای حفظ رتبه دهمی که هلندی‌ها دو دستی تقدیم آنها کرده‌اند جمهوری چک را شکست دهند.

بیشتر بخوانید:

والیبال انتخابی المپیک| تیم ملی ایران پس از 2 شکست به پیروزی رسید

از طرف دیگر تیم‌ ملی والیبال جمهوری چک که سه بازی گذشته خود را شکست خورده می‌خواهد برای اینکه بیش از این در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال سقوط نکند یک شگفتی رقم بزند و تیم ملی والیبال ایران را شکست دهد. تیم جمهوری چک که تاریخچه‌ای خوب دارد در سال ۲۰۰۶ و در قهرمانی جهان توانست تیم ملی والیبال ایران را شکست دهد و حالا به دنبال تکرار آن نتیجه خواهد بود.

از بازیکنان خوب تیم جمهوری چک می‌توان به جان هادراوا، مارک سوتولا و لوکاس واسینا اشاره کرد که می‌توانند برای تیم ایران دردسر ساز شوند.

باید دید تیم ملی والیبال ایران در این دیدار حیاتی چه خواهد کرد. آیا می‌تواند سربلند از این دیدار خارج شود یا دوباره همانند خیلی از تیم‌ها اسیر شگفتی سازی حریف مقابل خواهد شد. این بازی از گروه یک مسابقات در شهر ریودوژانیرو برزیل و از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد.

با جا به جایی اسفندیار و نصری تیم ملی در اوایل این ست توانست سه امتیاز جلو بیفتد. اما از امتیاز ۶ بر ۴ به سود ایران با رفتن لوکاس واسینا پشت خط سرویس ورق به سود چک برگشت و بازی ۱۱ بر ۶ به سود چک شد. این اتفاقات باعث شد تا بهروز عطایی خیلی زود امیرحسین اسفندیار را این بار به جای شهروز همایون فرمنش به ترکیب بازگرداند و همین تعویض کمی شرایط را بهتر کرد به طوری که تا امتیاز هجده با سرویس های خوب سید موسوی و آبشار های صابر کاظمی اختلاف به یک رسید. از اینجا بود که بازی مساوی پیش می‌رفت تا اینکه جان هادراوا در امتیاز بیست و سه پشت خط سرویس رفت و با دو  سرویس دیدنی در حالی که تیم ملی با چهار دریافت به استقبال سرویس رفته بود نتوانست دریافت خوبی داشته باشند و چک این ست را هم از آن خود کند.

ست اول: ایران ۱۷ - جمهوری چک ۲۵

ست اول با سرویس‌های دیدنی جان هادراوا برای جمهوری چک آغاز شد تا جایی که در امتیازات هشت بر سه امتیاز جلو افتادند. در ادامه و تا امتیاز شانزده باز هم جمهوری چک با دفاع‌های دیدنی زاجیچک کاپیتان خود اختلاف را زیاد کرد و تا امتیاز نوزده هشت امتیاز فاصله انداختند. پس از آن عطایی قصد داشت با جایگزین کردن امین اسماعیل‌نژاد و جواد کریمی به جای صابر کاظمی و وادی روند بازی را تغییر دهد، ولی این اتفاق نیفتاد تا جمهوری چک برنده ست اول شود. در این ست تیم ملی یکی از بدترین نمایش‌های خود را ارائه داد و در همه فاکتورها ضعیف ظاهر شد.

ترکیب شروع کننده تیم ملی جمهوری چک: گالاباوف، یانوش، اسپولاک، جان هادراوا، واسینا، نواک و، زالیچک

سید محمد موسوی که در بازی با قطر مصدوم شده بود و انتظار می‌رفت در این بازی غایب باشد در ترکیب اصلی تیم ملی والیبال ایران حضور دارد.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران برابر جمهوری چک 
 

محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، سیدمحمد موسوی و آرمان صالحی

مهدی جلوه که در بازی با قطر پس از مصدومیت سیدمحمد موسوی وارد میدان شد و عملکرد خوبی داشت گفته: در دو بازی اول آن شرایطی که فکرش را می‌کردیم و دوست داشتیم اتفاق نیفتاد، اما از بازی مقابل قطر اوضاع تغییر کرد. با اینکه مسابقه امروز ایران به وقت صبح برگزار شد، بازیکنان شرایط خوبی داشتند و رفته رفته نیز وضعیت بهتر می‌شود.
مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران در پایان افزود: احساس می‌کنم که قرار است در ادامه بازی‌های بهتری به نمایش بگذاریم تا رنکینگ تیم ملی را حفظ کنیم و از طرف دیگر به کسب سهمیه نیز هنوز امید داریم. امیدوارم با بهترین عملکرد دل مردم را شاد کنیم و حس خوب والیبالی را به کانون گرم خانواده‌ها برگردانیم.

دست دوم (۲۵-۲۲ چک)

در امتیازهای ابتدایی ایران ۴-۱ پیش افتاد، اما چک با سرویس های خوب نه تنها کار را مساوی کرد بلکه ۱۱-۶ پیش افتاد. در امتیازهای پایانی ایران با سرویس های موسوی اختلاف را جبران کرد و کار مساوی شد اما در نهایت این دست هم با نتیجه ۲۵-۲۲ به سود چک رقم خورد.

دست سوم (۲۵-۲۱ ایران)

در این دست هر چند چک پیش افتاد , ایران خیلی زود کار را به تساوی کشاند، اما اتفاق دست های قبل تکرار شد و چک پیش افتاد با این حال در امتیازهای پایانی ایران به بازی برگشت و توانست این دست را با نتیجه ۲۵-۲۱ پیروز شود.

تیم ایران در ست چهارم به رغم تلاش ملی‌پوشان کشورمان 25 بر 20 مغلوب حریف شد تا سومین ناکامی خود در این رقابت‌ها را تجربه کند.

نیکولاس هکفورد از انگلیس به عنوان داور اول و دیوید فرناندز فونتس به عنوان داور دوم، قضاوت دیدار ایران و جمهوری چک را برعهده داشتند.

تیم ملی والیبال ایران ساعت 20 دقیقه روز جمعه 14 مهرماه در پنجمین مسابقه خود به مصاف ایتالیا می‌رود که در حال حاضر صدرنشین مسابقات گروه نخست انتخابی المپیک است.

پایان پیام/

کد خبر: 1200751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =