فردوس کاویانی، بازیگری که جزو آخرین بازماندگان طنز فاخر ایران به شمار می‌رفت + فیلم

فردوس کاویانی، یکی از آخرین بازماندگان طنز فاخر ایران به شمار می‌رفت که با حضورش در سریال‌های مختلف تلویزیونی خاطرات شیرینی را برایمان به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، فردوس کاویانی بازیگری که سیمایی متفاوت از مرد ایرانی ساخت، دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. او بازیگری را از سال ۱۳۴۰ در تئاتر آغاز کرد و اولین حضورش در سینما با فیلم تجاوز در سال ۱۳۴۹ به تصویر کشیده شد.

بیشتر بخوانید:

 واکنش هنرمندان به درگذشت فردوس ‌کاویانی + عکس

فردوس کاویانی در مدت حضورش در دنیای بازیگری، طیف‌های مختلفی از نقش‌ها را بازی کرد و به نوعی توانست هنرش را به رخ بکشد. اما بازی‌ او در سریال همسران دیده شد و به محبوبیتی غریب دست یافت.

بازی در مجموعه تلویزیونی آژانس دوستی نیز یکی دیگر از نقش‌های برجسته و ماندگار کاویانی است که از او به یادگار ماند.

او سپس در فیلم‌هایی همچون بانو، هامون، میکس، نارنجی‌پوش، جایی برای زندگی، بانو، سگ کشی، ساوالان، اجاره نشین ها و غیره نقش‌آفرینی کرد.

حضور فردوس کاویانی این بازیگر پرکار به یکباره در سینما و تلویزیون کمرنگ شد به طوری که در دههٔ ۱۳۹۰ پیشنهاد بازیگری کمتری می‌گرفت و به نوعی خانه‌نشین شده بود، تا جایی که آخرین حضور سینمایی او، بازی در فیلم ساکن خانه چوبی در سال ۱۳۹۱ و آخرین فعالیتش در تئاتر، بازی در نمایش تانگوی تخم‌مرغ داغ بود که در سال ۱۳۹۳ اجرا شد.

کاویانی پس از مدت‌ها دوری از محافل هنری، در جشن بازیگران تئاتر در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ با چهره‌ای لاغر و دستانی لرزان حضور یافت و آنجا بود که مشخص شد وی از بیماری پارکینسون رنج می‌برد.

سرانجام فردوس کاویانی بازیگر محبوب کشورمان در ۹ مهر ۱۴۰۲ و در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

فردوس کاویانی به خانه ابدی رفت، اما زندگی او در نقش‌هایش همچنان ادامه دارد.

روحش شاد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =