عشقی: نیازی به تعطیلی بازار سرمایه نیست

رئیس سازمان بورس با اشاره به تنش های ایجاد شده در منطقه و ریزش شاخص گفت: در شرایط فعلی نیازی به تعطیلی بازار سرمایه نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مجید عشقی در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به اینکه اگر فردی صلاحیت لازم را نداشته باشد و در جایگاه سرپرست نهادهای مالی بنشیند با وی برخورد قانونی خواهد شد گفت: صندوق توسعه بازار به صورت مستمر در بازار وجود دارد و منابع را صرف حمایت از بازار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

افتتاح بازار توافقی در فرابورس / عشقی: راه اندازی OTC ماموریت اصلی فرابورس است

رئیس سازمان بورس ادامه داد: از جمله اهداف تشکیل این صندوق حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت و همچنین تسهیل گری در تأمین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به منظور حمایت از حقوق سرمایه‌‎گذاران اقداماتی چون توجه ویژه به ابزارهای سرمایه‌گذاری در مسکن، صندوق‌های املاک و مستغلات، پیش فروش متری (سلف مسکن) و گواهی سپرده کالایی (سیمان، فلزات و …)؛ افزایش کیفیت خدمات به سرمایه‌گذاران، رقابتی شدن بورس انجام شده است گفت: نهادهای مالی با جهش در صدور مجوزها (مجوز کارگزاری پس از ۱۳ سال)، اتصال به درگاه صدور مجوزهای دولت، کاهش مدت زمان واریز سود سهامداران از ۸ ماه به ۴ ماه و واریز سودهای رسوبی از دیگر اقدامت انجام شده است.

عشقی در واکنش به ریزش سنگین بورس در روز یکشنبه گفت: با تنش‌های سیاسی امروز و دیروز وضعیت ریزش شدید در بورس را شاهد بودیم که این تنش‌ها گذرا بوده و ثبات قطعاً به بازار بازخواهد گشت.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: نحوه تهیه گزارش حسابرسان شرکت‌ها بسیار مهم است و ما نظرات خود را در این رابطه اعلام کرده‌ایم و همواره در تعامل با شرکت‌ها هستیم.

عشقی دلهره امروز بازار سرمایه را موضوع جدی ندانست و به سهامداران توصیه کرد عجله نکرده زیرا در شرایط فعلی نیازی به تعطیلی بازار سرمایه نخواهد بود.

رئیس سازمان بورس به سهام عدالت اشاره کرده و افزود: شرکت سپرده گذاری در حال پرداخت سود نقدی از شرکت‌های سهام عدالت است.

عشقی به موضوع عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرده و گفت: تا یک سال و نیم آینده خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد و برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد.

رئیس سازمان بورس به وضعیت عرضه فولاد و سیمان اشاره کرد و گفت: وزارت اقتصاد باید بسترهای لازم را برای عرضه مصالح ساختمانی برای ساخت مسکن‌های حمایتی فراهم کند؛ این موضوع مربوط به امروز و فردا نیست بلکه موضوعی است که چهار سال ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 1201154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      1 0
      بورس را خراب کردی
    • انسان IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      1 0
      برو که افسردگی و بیماری خیلی از خانواده ها گردن شما هست