کدام کشور گران‌ترین خوابگاه‌های دانشجویی در جهان را دارد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای استرالیا، آمریکا و انگلستان گران‌ترین خوابگاه‌های دانشجویی جهان را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هزینه خوابگاه پس از شهریه، دومین هزینه اصلی دانشجویان در دوران تحصیل است. با توجه به سطح درآمد پایین دانشجویان، هزینه‌های خوابگاه حتی می‌تواند تاثیر زیادی بر انتخاب دانشگاه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ساخت ۴ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم

نتایج یک مطالعه که ۱۲۰ هزار دانشجو را در ۱۲۵ شهر بررسی کرده است، نشان می‌دهد که تفاوت‌های قابل توجهی بین هزینه‌های اقامت در کشورهای مختلف و حتی شهرهای مختلف در یک کشور است.

گران‌ترین خوابگاه‌های جهان در استرالیا 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، استرالیا گران‌ترین خوابگاه‌های جهان را دارد. در حالی که نرخ مسکن دانشجویی در جهان ۲۱۴ دلار در هفته است، هزینه خوابگاه در این کشور ۱۹ درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

دانشجویان دانشگاه سیدنی استرالیا باید هفته‌ای ۴۰۷ دلار استرالیا (۳۰۵ دلار آمریکا) برای اجاره خوابگاه در این شهر هزینه کنند. دانشگاه سیدنی قدیمی‌ترین دانشگاه استرالیا که رتبه ۵۰ جهانی در رتبه‌بندی QS را دارد.

ملبورن و آدلاید، پس از سیدنی گران‌ترین شهرهای استرالیا هستند که هزینه اقامت دانشجویان ۳۲۳ دلار (۲۴۲ دلار آمریکا) در هفته است.

هزینه‌های بالای خوابگاه در استرالیا سبب شده است که دانشجویان بین‌المللی در این کشور به دنبال محل‌های اسکان غیرقانونی باشند. برخی دانشجویان مجبورند در اتاق‌های ناامن و شلوغ مانند خانه‌های متروکه یا اتاق‌هایی مشترک با بیش از ۸ نفر هم‌اتاقی زندگی کنند. این مشکلات برای دانشجویان بین‌المللی که اهل کشورهای فقیر هستند، شدیدتر است. چرا که این دانشجویان قادر به پرداخت هزینه‌های بسیار بالای اجاره نیستند و در نتیجه ناچارند به گزینه‌های با هزینه کم اکتفا کرده و رفاه و ایمنی خود را به خطر بیندازند.

آمریکا دومین کشوری است که بالاترین نرخ اجاره خوابگاه برای دانشجویان را دارد. البته هزینه‌های اقامت در برخی شهرهای آمریکا چند برابر گرانتر از استرالیا است.

دانشجویان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) که بر اساس رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۱۹ بهترین دانشگاه جهان معرفی شد و همچنین دانشجویان مدرسه بازرگانی هاروارد در بوستون، مجبورند علاوه بر شهریه و هزینه‌های زندگی، اجاره‌های بالای خوابگاه را هم بپردازند.

البته دانشگاه‌های ارزان‌تری هم در آمریکا پیدا می‌شوند، برای مثال شهر آکسفورد در اوهایو و مورفریسبور در تنسی ۲ شهر ارزان قیمت دانشجویی هستند که هزینه خوابگاه در آن‌ها ۱۲۳ یا ۱۲۴ دلار آمریکا در هفته است.

هزینه اقامت دانشجویان در لندن؛ ۳۳۹ دلار در هفته

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند خوابگاه با قیمت مناسب در انگلستان پیدا کنند؛ مگر این که لندن را برای تحصیل انتخاب کنند. لندن سومین شهر گران‌قیمت جهان پس از سیدنی و نیویورک برای هزینه‌های اقامت دانشجویی است. دانشجویان برای اقامت در این شهر باید ۳۳۹ دلار در هفته هزینه کنند.

دانشجویان به دلیل بالا بودن هزینه‌های اسکان در لندن با بحران مالی مواجه می‌شوند، به خصوص دانشجویانی که در یکی از چهار دانشگاه برتر لندن که در رتبه‌بندی QS ذکر شده، تحصیل می‌کنند.

بررسی سایر کشورهای جهان نشان می‌دهد که سنگاپور سومین کشور ارزان‌قیمت جهان برای اقامت دانشجویان است، در حالی که این کشور جزو ۲۶ کشور گران در جهان است. اسپانیا و آلمان هم گزینه‌های خوبی برای دانشجویان با بودجه کم هستند.

فرانسه و کانادا از جمله کشورهایی هستند قیمت خوابگاه‌های  دانشجویی در آن کم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =