درخواست دانشجویان دختر دانشگاه امام صادق(ع) از مسئولان / معضل خوابگاه متاهلی را حل کنید

دانشجویان دختر دانشگاه امام صادق(ع) نسبت به اختصاص نیافتن خوابگاه متاهلی به این دانشجویان انتقاد کرده و خواستار رسیدگی مسئولان این دانشگاه برای حل این معضل شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) خطاب به حجت الاسلام حسینعلی سعدی رئیس دانشگاه نامه‌ای نوشتند.

در بخشی از این نامه آمده است: دانشگاه امام صادق(ع) سالهاست که به عنوان دانشگاه تراز انقلاب اسلامی داعیه تربیت نیروی مرد و زن در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی را دارد. از بدو راه اندازی این دانشگاه با تلاش و ممارست مرحوم آیت الله مهدوی کنی، مدیریت این دانشگاه سعی داشته که بهترین امکانات را برای دانشجویان فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

ساخت ۴ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم/ بودجه ۲ سال صندوق رفاه با بودجه مسکن متاهلی یک سال دانشجویان برابر است

در این نامه مطرح شده است: در سند بالادستی دانشگاه که با عنوان «ساحات و اهداف تربیت دانشجو» نوشته شده، در بخش ۸ به ضرورتِ "زمینه سازی برای ازدواج به هنگام و ساده دانشجویان" تاکید دارد. از مهم‌ترین زمینه‌ها برای ازدواج دانشجویان، تهیه مسکن متاهلی است. دانشگاه حدود ۱۰۰ واحد خوابگاه متاهلی برای همین منظور در نظر گرفته است؛ اما در تبعیضی آشکار حتی یک واحد از این تعداد را در اختیار دانشجویان دختر دانشگاه قرار نمی‌گیرد، این تفاوت قائل شدن بین دانشجویان پسر و دختر، مشخصا نقض حقوق دانشجویان و مخالف تقسیم عادلانه امکانات بین دانشجویان است. لازم به ذکر است، تعداد دانشجویان دختر که درخواست خوابگاه دارند، نسبت به دانشجویان پسر کمتر است. 

در این نامه تصریح شده است: در این سال‌ها علی رغم تلاش‌ها و مطالبه گری مستمر دانشجویان دختر، همچنان دانشگاه تمایلی برای در اختیار قرار دادن تعدادی از واحدها برای این دانشجویان مذکور ندارد. این تصمیم، هم در تضاد با سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم سازی امکانات ازدواج آسان و هم در تضاد با اهداف دانشگاه است.

در این نامه خاطرنشان شده است: دانشجویان متاهل پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع)، از مسئولان دانشگاه به خصوص از  حجت الاسلام سعدی رئیس دانشگاه خواستار رفع این مانع و حل مشکل برای دانشجویان مذکور هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =