زلزله‌زدگان افغانستان به شدت نیازمند چادرهای امدادی هستند / لزوم افزایش ارسال کمک‌های بین‌المللی

منابع محلی به ایسکانیوز گفته‌اند که برخی ولسوالی‌ها از جمله زنده جان، انجیل، گلران، کهسان و ... به شدت نیازمند دریافت کمک‌هایی مانند مواد غذایی و پوشاک هستند و کمبود چادرهای امدادی تقریبا در همه مناطق زلزله زده محسوس است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، شنبه این هفته زلزله‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر ولایت هرات و مناطق اطراف آن را لرزاند. شدت زلزله به حدی بود که حتی در بخش‌هایی از شمال شرق کشورمان نیز حس شد. بعد از آن نیز وقوع چند پس لرزه نسبتا شدید موجب افزایش نگرانی مردم افغانستان و همچنین افزایش تلفات شد. بر اساس گزارش منتشر شده، تعداد کشته شدگان این زلزله بیش از 2000 نفر اعلام شده و حجم خرابی‌ها بسیار بالاست.

بررسی خبرنگار ایسکانیوز از منابع اخلی در افغانستان نشان می‌دهد که اوضاع در برخی مناطق زلزله زده آرام گزارش شده و کمک‌های ارسالی به زلزله زدگان نیز در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارد؛ البته برخی ولسوالی‌ها از جمله زنده جان، انجیل، گلران، کهسان و ... به شدت نیازمند دریافت کمک‌هایی مانند مواد غذایی و پوشاک هستند. علاوه بر این، کمبود چادرهای امدادی تقریبا در همه مناطق زلزله زده محسوس است.

به گفته منابع محلی تا کنون کمک‌هایی از سوی ایران، ازبکستان، قزاقستان و چند کشور دیگر و همچنین اتحادیه اروپا ارسال شده است. اگرچه کشورهای آمریکا و ژاپن نیز از همان ابتدا برای ارسال اقلام مورد نیاز اعلام آمادگی کرده‌اند، اما تا کنون کمکی از سوی آنان ارسال نشده است.

مسئله مهمی که همواره بعد از حوادث طبیعی مورد توجه قرار می‌گیرد، امدادرسانی به قربانیان و بازسازی مناطق آسیب دیده است. هر چند که اکنون برای قضاوت در این مورد کمی زود است، اما برخی کارشناسان بر این باورند که امارت اسلامی از پس این مسئله برنخواهد آمد و با توجه به شرایط حاکم در افغانستان، شرایط برای زلزله زدگان سخت‌تر خواهد شد. به همین دلیل به نظر می‌رسد نهادهای بین المللی و کشورهای دیگر نیز باید در این زمینه وارد عمل شده و کمک‌های بیشتری برای این کشور ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =