امنیت پایدار؛ دستاورد رزمایش مشترک تهران و باکو

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری رزمایش مشترک ایران و جمهوری آذربایجان حتماً اثر مثبت دارد و در منطقه امنیت و صلح پایدار ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای برگزاری رزمایش مشترک در دریای خزر، گفت: هر رزمایش مشترکی بین کشورهای منطقه و همسایه نشان دهنده صلح و ثبات پایدار است و این پیام را خواهد داشت که بیگانگان نباید در امور کشورهای منطقه و همسایه ما دخالت کنند.

بیشتر بخوانید:

توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای برگزاری رزمایش مشترک

وی بیان کرد: زمانی که روابط کشورهای همسایه و منطقه با یکدیگر خوب باشد و میان آنان امنیت پایدار برقرار باشد، سطح همکاری و تعاملات این کشورها در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی هم بهبود می‌یابد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر زمانی که کشورهای همسایه و منطقه در کنار هم باشند و رزمایش مشترک برگزار یا بازارهای مشترک اقتصادی ایجاد کنند، به بیگانگان این پیام را می‌دهند که نباید در امور آنان دخالت کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیگانگان و کشورهای غربی با دخالت در امور کشورها به دنبال استعمارگری هستند و به جز فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و درگیری میان آنان هدف دیگری ندارند. قطعاً با همگرایی و همکاری می‌توان دست بیگانگان را از منطقه کوتاه کرد.

رشیدی با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش مشترک ایران و جمهوری آذربایجان حتماً اثر مثبت دارد و در منطقه امنیت و صلح پایدار ایجاد می‌کند، گفت: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به طور جدی به دنبال ایجاد اختلاف بین جمهوری آذربایجان و کشورهای منطقه از جمله ایران بوده و هنوز هم هستند، اما تا به حال مدیریت و تعاملات خوب میان طرفین مانع جدی شدن و تشدید این اختلافات شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری رزمایش مشترک ایران و جمهوری آذربایجان موجب می‌شود کشورهای بیگانه به ویژه غربی‌ها گام‌هایی را به عقب بردارند و از اختلاف افکنی و دخالت‌های خود فاصله بگیرند. هر چه رزمایش مشترک و تعاملات بین ما و کشورهای منطقه و همسایه بیشتر باشد، باعث می‌شود امنیت و صلح پایدار در منطقه تثبیت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =