آینده دنیا و کشور در زمینه هوش مصنوعی قابل پیش بینی نیست/ خداحافظی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشکده‌های نسل قدیم

معاون علوم، مهندسی و کشاوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پنج سال آینده دنیا و کشور در زمینه هوش مصنوعی قابل پیش بینی نیست و هوش مصنوعی نقش مهمی را در دنیا بازی خواهد کرد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین همایش ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی با اشاره به آیات قرآن گفت: قطعا اگر جاذب نور خداوند باشید عزتی را که مختص خداوند متعال است نصیب انسان خواهد کرد.

وی افزود: پنج سال آینده دنیا و کشور در زمینه هوش مصنوعی قابل پیش بینی نیست و هوش مصنوعی نقش مهمی را در دنیا بازی خواهد کرد بنابراین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، نیاز جامعه و پیشرفت های کشور باید به فکر بود و این مسئله را در دانشگاه باید جدی گرفت.

معاون علوم، مهندسی و کشاوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه هوش مصنوعی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار در کشور خیلی جدی به هوش مصنوعی ورود کرد و این کنفرانس که شروع آن یکسال قبل بوده، برنامه ریزی شد و تاکنون کنفرانسی با این ابعاد در کشور به ندرت برگزار شده است.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به طور خاص در موضوعات جذاب کشور و دنیا ورود خواهد کرد و هوش مصنوعی، امنیت غذایی، حمل و نقل و انرژی نیز از این موضوعات جذاب است.

علی اکبری گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی با دانشکده های نسل قدیم خداحافظی خواهد شد و علاقمندی دانشگاه با علم، تکنولوژی، نیازها و چالش های روز است و به این سمت در حال حرکت است تا بتواند در سال های آینده توانمندی خاص داشته باشد و در کشور حرف جدیدی بزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تقاضامحوری، مسئله محوری، نیاز محوری در حرکت است و به سمتی می رود که دانشجو ها به دانشگاه آزاد اسلامی افتخار کرده و از امکانات آن استفاده کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1202299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =