سردار باقری: اشراف به‌تنهایی قادر به پاسخگویی بر نظارت و کنترل دستورات و تدابیر نیروهای مسلح نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اشراف به‌تنهایی قادر به پاسخگویی بر نظارت و کنترل دستورات و تدابیر نیروهای مسلح نیست، خطاب به فرماندهان تاکید کرد: نظارت میدانی بازوی مکملی است که فرمانده را با واقعیات صحنه و با کاستی‌های سازمانی و با آنچه که باید انجام بدهد، آشنا می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در چهاردهمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح که با حضور جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید:

سردار باقری: سازمان ملل متحد باید سران رژیم صهیونیستی را محاکمه کند

وی در ادامه افزود: جشنواره مالک اشتر با هدف توسعه فرهنگ شایسته‌سالاری از طریق معرفی سازمان‌ها، نیروها، فرماندهان و مدیران موفق‌تر و الگونمایی برای رشد و تعالی سازمانی و فردی در نیروهای مسلح و در راستای تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر رشد و تعالی فرماندهان و مدیران و کادرسازی در مجموعه نیروهای مسلح همه ساله در نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

سرلشکر باقری در ادامه ضمن قدردانی از منتخبین این دوره از جشنواره، تاکید کرد: فرآیند شناسایی رده‌ها، فرماندهان و مدیران موفق توسط اشراف کلی فرماندهی معظّم کل قوا صورت می گیرد. اشراف یک فناوری و هنر راهبردی فوق‌العاده ارزشمند و استثنایی است که به ابتکار فرمانده معظم کل قوا راه‌اندازی شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توجه به تقویت و رشد تعالی نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح را از راهبردهای مهم و مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا دانست.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نامگذاری این جشنواره به نام مالک اشتر، شخصیت خودساخته و یار بصیر شجاع امیر المومنین علی (ع) مسئولیت فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح در الگوگیری از این فرمانده بزرگ و فداکار را سنگین‌تر می‌کند، گفت: در دیداری که سال ۹۷ منتخبین جشنواره و فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده معظم کل قوا داشتند؛ معظم‌له در این دیدار فرمودند: مالک اشتر در بصیرت، صراط مستقیم، عزم راسخ، احساس مسئولیت، آمادگی، مجاهدت، شجاعت و قدرت فرماندهی و در عین حال در معنویت، عبادت، تقوا و تواضع برجسته و الگو بودند؛ لذا فرماندهان نیروهای مسلح نیز بیش از دیگران باید این حالات و روحیات را در خود تقویت کنند.» برهمین اساس ما در نیروهای مسلح باید بر نفس و عملکرد خود نگاه دقیق و نقادانه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم چنین ویژگی‌هایی را در خود تقویت کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه اشراف به تنهایی قادر به پاسخگویی بر نظارت و کنترل دستورات و تدابیر نیروهای مسلح نیست، تاکید کرد: بازوی دیگر اشراف، نظارت میدانی و حضور فرماندهان نیروهای مسلح در صحنه است و بحمدلله این رویکرد در تمام ارکان نیروهای مسلح وجود دارد. نظارت میدانی بازوی مکملی است که فرمانده را با واقعیات صحنه و با کاستی‌های سازمانی و با آنچه که باید انجام بدهد، آشنا می‌کند تا دستورات و تدابیر را به درستی به پیش ببرد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح علاوه بر نظارت‌های مکرر و متعدد، نگاه جامعی در بازدیدها و نظارت‌های استانی دارد، گفت: فرمانده معظم کل قوا از اشراف فرماندهی، انتظارات فراوانی دارند؛ اطمینان دارم دبیران و مدیران اشراف نگاه تحولی به این تدبیر دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =