متقاضیان خودروهای سایپا نقره‌داغ شدند / وعده تحویل زودتر یا احتمال افزایش قیمت‌ها؟

شرکت سایپا برای متقاضیان ساینا S در تماس تلفنی از متقاضیانی که مرداد ۱۴۰۳  خودرویشان را تحویل می‌گیرند، خواستار واریز وجه تکمیلی شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، شرکت سایپا در مرحله دوم سامانه یکپارچه، خودروهایی برای انتخاب متقاضیان در این سامانه عرضه کرد.متقاضیان در این طرح، خودروی مدنظر خود را انتخاب کرده‌اند که بعد از اعلام نتایج اولیه تحویل خودرو بعضی از افراد به نیمه دوم سال و تحویل عده‌ای دیگر به سال ۱۴۰۳ موکول شد.

بیشتر بخوانید:

تاخیر سایپا در تحویل خودروهای شاهین / قیمت جدید در راه است؟

با گذشت مدت زمان کوتاهی از اعلام نتایح قرعه کشی پیامک واریز وجه اولیه برای متقاضیان خودروهای سایپا ارسال شد، حتی متقاضیانی که موعد تحویل خودروی آن‌ها تابستان ۱۴۰۳ به بعد بوده است. موضوعی که سبب اعتراض تعداد زیادی از متقاضیان شد.

حالا بعد از گذشت چند ماه از واریز وجه اولیه، شرکت خودروسازی سایپا بدون اطلاع رسانی و ارسال پیامک امروز با متقاضیانی خودرو ساینا اس در تماس تلفنی تقاضای واریز وجه تکمیلی را برای خودرویی که قرار در ۹ ماه آینده تحویل داده شود، کرده است.

یکی از متقاضیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در این باره گفت: برای خرید خودرو ساینا S از طریق سامانه یکپارچه در خردادماه سال جاری اقدام کردیم. نتایج قرعه کشی که در پایان خردادماه اعلام و براساس آن موعد تحویل خودرو به بنده به تابستان ۱۴۰۳ (مردادماه) موکول شد.

وی افزود: بعد از گذشت ۲ ماه یعنی اواخر مردادماه سال جاری، پیامک واریز وجه اولیه در مدت زمان ۳ روزکاری به مبلغ ۱۲۴ میلیون تومان برای ما ارسال شد. این در حالیکه قرار بود خودرو مدنظر یک سال دیگر به ما تحویل داده شود.

این متقاضی بیان کرد: حالا نیز بعد از گذشت سه ماه از واریز وجه اولیه، شرکت سایپا امروز در یک تماس تلفنی از بنده خواسته است که وجه باقی مانده این خودرو یعنی ۱۶۷ میلیون برای  خودرویی که قرار است تابستان سال آینده تحویل داده شود، واریز کنم. 

وی ادامه داد: در تماس تلفنی با شرکت سایپا به این موضوع اعتراض کردم، اما آن‌ها در پاسخ به اعتراض بنده گفتند که این یک دعوتنامه پیشنهادی است و با واریز وجه تکمیلی در این نوبت ممکن است خودرو یک‌ماهه تحویل داده شود.

این اولین باری نیست که متقاضیان شرکت سایپا از این شرکت خودروسازی بابت این مسائل گله‌مند هستند، چندی پیش درخواست وجه برای خودروی شاهین ۱۶ ماه زودتر از موعد مقرر نیز خبرساز شد. متقاضیان که تاریخ تحویل خودروی شاهین به آنان اسفندماه بود اما پیامک واریز وجه اولیه برای آنان در مهرماه سال جاری ارسال شد. تعدادی از متقاضیان از درخواست خود بابت این بی‌برنامگی‌ها انصراف دادند و از خرید خودرو در سامانه یکپارچه منصرف شدند.

این در حالی است که امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در فروردین ماه سال جاری درباره زمان واریز وجه متقاضیان گفت: روال معمول در خودروسازی ها به این صورت است که خودروساز سه ماه قبل از تحویل خودرو برای متقاضی دعوت نامه ارسال می کند تا متقاضی برای شروع فرآیند دریافت خودرو و تکمیل وجه اقدام کند.

باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی خرید خودرو، این روزها برای افراد کار آسانی نیست، بنابراین انتظار می‌رود خودروسازهای داخلی ساز و کارهای دقیق با برنامه‌ریزی بیشتری برای متقاضیان خودرو داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 15
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمد IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      23 2
      خاک بر سر ما واقعا
    • راضیه IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      8 1
      شرکت سایپا برای ساینا ۱۶ماه مونده به تحویل خودرو اس ام اس اومده ۱۶۰ میلیون بریزید ما اگر ۱۶۰ داشتیم یک پراید غراضه میخریدیم
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      4 1
      واقعا که شرکت سایپا دیگه شورش رودر آورده برای ساینا دوگانه هم همین کارا می‌کنه واقعا قیمت کارخانه ساینا دوگانه رو بالا بردن یعنی واقعا هیچ کس مسئول نیست کسی زورش به شرکت سایپا نمیرسه
    • حسن IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      10 0
      بنده دوبار هست که وام جهت خرید خودرو میگیرم اما متاسفانه شرکت سایپا امسال 3بار گرون کردن ماشینارو
    • Amir IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      4 3
      چقدر راحت از مردم دزدی میکنن!!🤔
    • جمشید IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      5 1
      یعنی تو این مملکت کسی نیست جلو کلاهبرداری سایپا رو بگیره؟؟؟؟
    • فرهاد IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      2 0
      ساینا sثبت نام کرده بودم افتاده زمستان 140335میلیونم قیمتو بردین بالا آقا من نمیخام سیصد میلیون دوسال منتظر بمونم که چی بشه میرم سیصد تومن یه مدل پایینتر میخرم با خیال راحت بخشیدم به بیت المال نمیخام
    • مثی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 0
      چرا تکمیل وجه ساینا اس دوگانه نمیاد؟ تحولی عاخر همین ابان هستش
    • حسین IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 0
      باسلام.بنده پنج ماه پیش واسه ساینا اس اتومات واریز وجه کامل کردم که قراربودتحویل فوری باشه الان پنج ماه ازاین قضیه میگذره هیچکس هم جواب گو نیست لطفاًدوستان راهنمایی کنید.
    • پارسا IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      1 1
      من بزرگترین اشتباه زندگیم ثبت نام ساینا s دوگانه اسفند ماه پارسال بود، سایپا یه کلاه بردار واقعیه و به هر نحوی شده میخواد سرت کلاه بزاره، صد رحمت به ایران خودرو
    • محمد رضا IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      2 0
      کلا قیمت ساینا sکارخونه با بیرون ۲۵میلیون فرقشه من الان یکساله پولم اونجا خوابیده تازه باید ۲۱۰تومنم جور کنم بریزم.این ته کلاهبرداریه
    • علی سوری IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      1 0
      من ساینا دوگانه ثبت کردم نصف مبلغ رو واریز کردم حالا بعد از چهار ماه انتظار برای تکمیل وجه در هفته چهارم مهرماه هیچ گونه پیامکی دریافت نکردم زنگ به نمایندگی هم می زنیم میگن ماشین نداریم برا اینکه میخوان قیمت بالا ببرن کسی هم جوابگو مردم نیست
    • آرین IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      1 0
      سایپا با ماشین های داغونش مدام هم افزایش قیمت میده . هیچ کس جلوش و نمیگیره چرا
    • حسین IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      این مسخره بازیا چیه واقن ی ماه پول مسدود کردیم آخرش ک قرعه کشی شد ساینا اس زد زمستان ۱۴۰۳ بعد الان پیامک اومده تا ۲۸ ام ۱۶۰میلیون واریز کنیم ینی چی اخه الان پول بدیم برا زمستون سال دیکه؟؟؟یا تحویلش زودتره؟؟؟
      • mah IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
        0 0
        شما الان چیکار کردین ؟