اولتیماتوم سازمان مالیات به مالکان خودروهای لوکس

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مالکان خودروهای لوکس بالای سه میلیارد تومان تا پایان بهمن برای پرداخت مالیات مهلت دارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاهین مستوفی مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان تکالیفی که در قانون بودجه به عهده سازمان امور مالیاتی گذاشته شده گفت: بر اساس قانون میبایست، نسبت به مطالبه مالیات از املاک لوکس و گرانقیمت با ارزش بالای ۲۰ میلیارد تومان و همچنین خودروهای لوکس با ارزش ۳ میلیارد تومان، اقدام به محاسبه و مطالبه مالیات صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز محصولات ایران خودرو یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۲ با دریافت اطلاعات بالغ بر ۱۵۱ هزار خودرو از طریق ناجا، بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکین خودروهای لوکس و گرانقیمت مطالبه کرد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص خانه‌های لوکس و گرانقیمت گفت: با تکلیفی که برای سازمان امور مالیاتی مشخص شده، از مالکان واحدهای مسکونی گرانقیمتی که بیش از ۱۰ سال در ملکشان ساکن هستند، مالیاتی مطالبه نمی‌شود..

وی بابیان اینکه متاسفانه اطلاعات مالکان خانه‌های لوکس در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته گفت: به همین دلیل نتوانسته ایم برای سال ۱۴۰۲ مطالبه مالیاتی داشته باشیم، اما در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۰ هزار واحد مسکونی لوکس و گرانقیمت شناسایی شده که نسبت به مطالبه یک و یک دهم همت از مالکان این واحدها مطالبه شد.

مستوفی گفت: به مالکان خودرو و خانه‌های لوکس و گرانقیمتی که مالیاتشان را پرداخت نکرده اند، اعلام کرده ایم که در صورت عدم پرداخت، با محدودیت‌هایی در نقل و انتقال موجه می‌شوند.

وی با اشاره دریافت ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکان ۶۷ هزار خودرو لوکس در سال گذشته گفت:در بحث خانه‌های لوکس و گرانقیمت نیز درحال بررسی اعتراض مودیان در هیئت حل اختلاف مالیاتی هستیم.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: درسال ۱۴۰۰ قانون چند خودوریی وجود داشت، اما در قانون بودجه ۱۰۴۱ و ۱۴۰۲، مالیات هر خودرو به صورت مجزا بررسی می‌شود.

وی همچنین گفت: مالکان خوردهای لوکس تا بهمن ماه امسال فرصت پرداخت مالیاتشان را دارند و بعد از پایان این مهلت قانونی، برگه مطالبه بصورت پیامکی والکترونیکی صادر و ابلاغ می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1204244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =