مملکت مال همه مردم / معیار ملت خدمت صادقانه است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: مملکت متعلق به همه مردم است و همان‌طور که انقلاب اسلامی با مشارکت آحاد جامعه به پیروزی رسید امروز نیز با تکیه به همین حضور مردم در صحنه به قوت خود پابرجاست.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در واکنش به جمله «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست»، اظهار کرد: ایران متعلق به هیچ گروه یا جریانی نبوده و تقسیم کردن کشور امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید:

مملکت مال کیست؟

وی گفت: نمی‌توان گفت که اگر یک گروه یا حزبی اعم از اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا عهده‌دار امور اجرایی کشور شده‌اند پس صاحبان مملکت هستند، خیر اصلا این‌طور نیست. نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است و همان‌طور که انقلاب اسلامی با مشارکت آحاد جامعه به پیروزی رسید امروز نیز با تکیه به همین حضور مردم در صحنه به قوت خود پابرجاست و حضور و مشارکت ملی بسیار موضوع مهم و حائزاهمیتی است.

جوکار با بیان اینکه آحاد جامعه با تفکرات و سلایق متفاوت شهروند این کشور محسوب می‌شوند، گفت: باید تلاش همگان در راستای رسیدن انقلاب اسلامی به اهدافش با تکیه و پیروی از رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود: مبنای وحدت جامعه ما به عنوان یک ملت مسلمان « انسجام ملی و بهره بردن از یک فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی است.» در ابتدای به وجود آمدن و شکل‌گیری انقلاب اسلامی نیز ولایت فقیه به عنوان حلقه اتصال این دو موضوع یعنی انسجام و فرهنگ ملی و با مشارکت آحاد جامعه در سایه ولایت فقیه توانست نظام جموری اسلامی را پایه‌گذاری کند. امروز نیز ما با استفاده و حفظ همین پیوند و انسجام ملی یقینا خواهیم توانست به پیروزی برسیم و هرکجا بر خلاف این اصل عمل کردیم منجر به یک تجربه تلخ برای کشور شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اثرات سوء برخی اظهار نظرات تند و تمامیت‌طلبانه در روند مشارکت انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخاب با مردم است و قطعا این انتخاب بر اساس عملکردهاست و اگر ملت پاسخ اعتماد خود به یک جریان، گروه یا شخص را نگیرند قطعا درانتخاب خود تجدید نظر خواهند کرد.

جوکار با بیان اینکه رای ملت بسیار مهم و تعیین‌کننده است، گفت: مردم هشیارانه در حال رصد خدمات و کارشکنی‌ها هستند و می‌دانند که چه کسی روحیه جهادی دارد. همان‌طور که درباره شهید حاج قاسم سلیمانی می‌دیدند که ایشان در تمامی عرصه‌ها چه نظامی و چه غیر نظامی، صادقانه و با روحیه جهادی و شبانه‌روزی سعی در خدمت‌رسانی به کشور و ملت را داشت و همین روحیه باعث عزت ایشان در بین ملت بود.

وی با تاکید اینکه معیار ملت خدمت صادقانه است، گفت: منتخب مردم کسی خواهد بود که در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری بی‌منت و صادقانه به مردم خدمت کند.

کارآموز خبرنگاری: نفیسه سادات بشیری

انتهای پیام/

کد خبر: 1205418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =