رشد بیش از ۱۰ درصدی پذیرش و ثبت نام دانشجویان پیام نور/ مافیای موسسات بخش خصوصی نمی‌تواند رشد دانشگاه را تحمل کند

رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: با وجود تبلیغات و فشار سنگین به دانشگاه پیام نور به ویژه توسط مافیای موسسات بخش خصوصی که رشد این دانشگاه را نمی‌توانستند تحمل کنند، در مهرماه امسال رشد بیش از ۱۰ درصدی در پذیرش و ثبت نام دانشجویان پیام نور را داشتیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور در همایش مدیران اداری و مالی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور که امروز ۱۷ آبان ماه در کرمان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در دو سال اخیر شرایط خاصی را پشت سر گذاشته است. شعار این دانشگاه "آموزش برای همه، همه جا و همه وقت" است و در حال حاضر بیش از ۳۶۰ مرکز دانشگاهی در سطح کشور با بیش از ۳۶۵ هزار دانشجو داریم و بزرگترین دانشگاه دولتی هستیم.

بیشتر بخوانید:

دانشجویان قربانی سیاست‌های غلط آموزش عالی

وی افزود: حرکت پیام نور به سمت دانشگاه نسل پنجم است تا نیازمحور و با رشته‌های کاربردی و میان رشته‌ای با پیوست اشتغال، نیازمندی‌های بیشتر منطقه را پوشش بدهیم.

تقی‌زاده با اشاره به حرکت پیام نور به سمت دانشگاه باز و ماموریت انحصاری آموزش ترکیبی بیان کرد: بیش از ۳۵۰۰ عضو هیئت علمی و ۸۰۰۰ کارمند اداری در دانشگاه پیام نور کشور مشغول خدمت هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به جایگاه این دانشگاه در نظام علم‌سنجی اظهار کرد: تلاش داریم موازین علمی، فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه پیام نور گسترش پیدا کند و نقشه راه دانشگاه را با توجه به پیشنهادات، با موفقیت به پیش ببریم.

تقی‌زاده افزود: سال قبل توسعه رشته‌ها را در مقطع کارشناسی، ارشد و بعضا دکتری در استان‌ها شاهد بودیم و درجه دانشگاه پیام نور در سامانه علم‌سنجی وزارت علوم در بین چند صد دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور بین ۱۲ تا ۱۴ است.

وی اظهار کرد: به دانشگاه پیام نور ماموریت داده شده در راستای افزایش سطح دیپلماسی علمی و فناوری دنیا ایفای نقش کنیم و در این زمینه قریب به ۵۰۰ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه‌های پیام نور کشور و ۲۰۰۰ اتباع ایرانی و غیرایرانی در خارج از کشور داریم و در راستای اخذ مجوز مراکز دانشجویان بین الملل تلاش می‌کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به این‌که با وجود صندلی خالی برخی دانشگاه‌ها، رشد و توسعه دانشگاه پیام نور را شاهد هستیم، تصریح کرد: با اقناع‌سازی و تلاش همکاران، نقش محوری پیام نور فراموش نشدنی است و تلاش داریم دانشگاه را فعال‌تر و پویاتر کنیم، اما ادغام و تجمیع پیام نور در دانشگاه‌های دیگر به شدت مورد مخالفت بنده و کارشناسان است و در جلسات متعدد مطرح کردیم.

وی با اشاره به بحث تجمیع دانشگاه پیام نور تصریح کرد: این‌که پیام نور صرفا دانشگاه مجازی بشود، اشتباه است. ما آموزش مجازی داریم اما صرفا مجازی نه؛ مجازی بودن یکی از ابزارهاست و باید با استفاده از شیوه‌های مختلف که در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد، انعطاف پذیری آموزش و دانشگاه را داشته باشیم.

تقی‌زاده اظهار کرد: با ایجاد مراکز رشد و خلاقیت در پیام نور، دانشگاه تئوری محض نخواهیم بود و توسعه رشته‌ها را خواهیم داشت و نباید هیچ رشته‌ای تعطیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =