اخبار سفر رئیسی به عربستان / رئیس‌جمهور: اقدامات حزب‌الله مبتنی بر حکمت و عقلانیت است

رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر لبنان گفت: برخی تلاش دارند اینگونه القا کنند که گروه‌های مقاومت تحت امر ایران هستند در حالی که بارها اعلام کرده‌ایم که گروه‌های مقاومت در تشخیص، تصمیم و اقدام مستقل هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان پیش از عزیمت به ریاض برای شرکت در نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: این سفر به دعوت رئیس محترم سازمان همکاری های اسلامی که ریاست دوره ای آن را پادشاه عربستان به عهده دارد انجام میشود.

بیشتر بخوانید:

رئیسی به عربستان می‌رود

وی در ادامه بیان کرد: این‌نشست اضطراری با موضوع فلسطین است درخواست ایرانی برای تشکیل این نشست به یک ماه قبل برمیگردد.

رئیس جمهور گفت: اگر جنایت هایی که امروز در غزه انجام می شود جنایت علیه بشریت نباشد، پس جنایت علیه بشریت چه مصداقی دارد؟ آمریکا در اظهارات خود اعلام می‌کند که می خواهد دامنه جنگ گسترش پیدا نکند و به ایران و برخی کشور ها هم پیغام داده اند ولی این حرف با عمل آمریکا همخوانی ندارد. ماشین جنگی در غزه در اختیار آمریکا است.امریکا جلوی آتش بس در غزه را گرفته است و دامنه جنگ‌را گسترش می دهد، چهره واقعی آمریکایی را باید دنیا بشناسد.

آیت الله رییسی با بیان اینکه این نشست مورد انتظار همه مردم، به ویژه امت اسلامی است، عنوان کرد: انتظار است سران کشور های اسلامی در موضوع فلسطین که مهمترین مسئله جهان است به یک تصمیم قاطع برسند و این تصمیم کاملا اجرایی و عملیاتی شود. این میدان، دیگر میدان سخن گفتن و اعلام موضع نیست باید میدان عمل است.

وی توقف سریع بمباران و باز شدن راه برای کمک رسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه و رفع محاصره غزه و احقاق حقوق غزه را فلسفه اصلی تشکیل این سازمان برشمرد و گفت: اگر به تاریخ بنگریم فلسفه تشکیل این سازمان فلسطین است.

رئیس جمهور ادامه داد: در بازگشت از تاشکند بیان کردم که موضوع فلسطین در شانزدهمین اجلاس سران اکو برهمه مسائل سایه انداخته بود. امیدواریم بتوانیم زبان گویای مردم باشیم و همگرایی و وحدت و انسجام کشور های اسلامی بتواند مسئله فلسطین را حل کند.

رئیس جمهور وارد ریاض شد

رئیس جمهور ایران پس از ۱۱ سال، با چفیه فلسطینی به حمایت از مظلومین غزه وارد فرودگاه ریاض شد.

رئیسی: آمریکا شریک جنایات اسرائیل است

رئیس‌جمهور در اجلاس سران عربی - اسلامی گفت: می‌خواهیم تصمیمی تاریخی و قاطع در مورد آنچه در اراضی فلسطینی رخ می‌دهد، اتخاذ کنیم. سازمان همکاری اسلامی باید نقشی مثبت و صحیح ایفا کند که معانی وحدت و همبستگی را ترسیم کند.

امروز به نیابت از امت اسلامی برای کمک به ملت فلسطین جمع شده‌ایم. امروز، روزی تاریخی برای دفاع از مسجد الاقصی است. تظاهرات‌های میلیونی در سرتاسر جهان نشان داد که دفاع از فلسطین در درون هر ملتی قرار دارد.

غزه به سبب محاصره ظالمانه به بزرگ‌ترین زندان در جهان تبدیل شده است. کشتار غیرنظامیان و بمباران بیمارستان‌ها بخشی از جنایات اسرائیلی‌ها در غزه است.

ما در مقابل خداوند در رابطه با آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، مسئول هستیم. امروز همه باید صف خود را مشخص کنند. آمریکا شریک جنایات اسرائیل است.

رئیسی با بن سلمان دیدار کرد

رئیس جمهور با ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرد.آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، به عربستان سفر کرده در حاشیه این اجلاس با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

آقای رئیسی در سخنرانی امروز خود در نشست سران کشورهای اسلامی با بیان اینکه بی‌تردید دولت آمریکا آمر و شریک اصلی جنایات غزه است، خواستار تصمیم قاطع در نشست سران کشورهای اسلامی شد.

روسای جمهور ایران و مصر دیدار کردند

در حاشیه اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره جنگ غزه در «ریاض»، عصر امروز (شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲) سید ابراهیم رئیسی و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

همچنین سید ابراهیم رئیسی و رئیس جمهور سودان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیسی: مانعی برای گسترش روابط با کشور دوست مصر نداریم

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در حاشیه نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض عربستان، در دیدار آقای «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با تاکید بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مانعی برای گسترش روابط با کشور دوست مصر ندارد.

رئیس جمهور برگزاری نشست صلح در قاهره را ابتکاری مثبت توصیف کرد که کشورهای غربی مانع به نتیجه رسیدن آن شدند و افزود: نشست صلح قاهره می‌توانست نقطه عطفی در پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها در قتل‌عام زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه غزه باشد، اما کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی همانگونه که اجازه ندادند شورای امنیت و دیگر سازمان‌های بین‌المللی اقدام موثری در توقف این جنایات انجام دهند، مانع ثمربخشی این نشست نیز شدند.

رئیسی با بیان اینکه انتظار عمومی این است که گذرگاه رفح گشوده شود تا مساعدت‌های جهانی به سمت غزه سرازیر شود، اظهار داشت: بر همگان آشکار است که این آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع گشوده شدن گذرگاه رفح برای امدادرسانی به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه هستند، اما بالاخره باید بر این مانع‌تراشی‌ها غلبه کرد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر نیز در این دیدار با بیان اینکه اراده سیاسی قطعی ما برای ایجاد روابط واقعی با ایران است، گفت: برای این امر وزرای مربوطه را مأمور کرده‌ایم تا پیگیر روابط عمیق بین دو کشور باشند.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: در مورد فلسطین، مصر کشوری است که بیش از دیگران از پیامدهای این موضوع آسیب دیده است.

دیدار رئیسی و اسد در ریاض

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در حاشیه نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در دیدار با آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه، ضمن مرور آخرین تحولات فلسطین، بر ضرورت اتخاذ تصمیم عملیاتی و اجرایی در این اجلاس درباره غزه تاکید کرد و قطع فوری بمباران مناطق مسکونی، رفع محاصره غزه و توسعه امدادرسانی به مردم این منطقه را سه خواسته اصلی درباره غزه دانست که نشست امروز ریاض باید بتواند آن را محقق کند.

دو طرف همچنین ضمن رایزنی و هماهنگی‌های لازم درباره آخرین وضعیت تحولات میدانی در غزه، توافق داشتند که تنها عامل تعیین‌کننده وضعیت نهایی، قدرت مقاومت است که مقتدرانه به دفاع خود ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور همچنین امدادرسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه را از جمله مسائل مورد تاکید طرفین در این دیدار برشمرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از سخنرانی روشنگرانه و حمایتگرانه رئیسی درباره غزه در این اجلاس، بر ضرورت توقف سریع حملات و آغاز روند امدادرسانی به غزه تاکید کرد.

رئیسی: مقاومت در همین شرایط فعلی پیروز است

رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر مالزی گفت: دو کشور ظرفیت‌های متقابل زیادی برای توسعه روابط با یکدیگر دارند، روابط و همکاری‌های فیمابین باید مبتنی بر نیازهای متقابل گسترش یابد.

کشورهایی که طرفدار سازش و اهل محافظه‌کاری در برابر رژیم صهیونیستی بودند، امروز نادم و پشیمان هستند ولو آنکه این احساس خود را ابراز نکنند.

آینده از آن فلسطینیان است و در همین شرایط فعلی نیز جریان مقاومت پیروز نهایی میدان محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر مالزی: کمیته‌ای برای پیگیری مسائل مربوط به دو کشور تشکیل داده‌ام تا مسایل مربوط به روابط فیمابین از جمله امضای توافق‌نامه تجارت ترجیحی و برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور را دنبال کند.

اقدامات حزب‌الله مبتنی بر حکمت و عقلانیت است

رئیس‌جمهور در دیدار نخست‌وزیر لبنان گفت: برخی تلاش دارند اینگونه القا کنند که گروه‌های مقاومت تحت امر ایران هستند در حالی که بارها اعلام کرده‌ایم که گروه‌های مقاومت در تشخیص، تصمیم و اقدام مستقل هستند.

اقدامات مقاومت حزب‌الله بر حکمت و عقلانیت استوار است اما رژیم صهیونیستی منطق ندارد‍‍. اگر این اجلاس نتیجه نرسد بیم آن می‌رود که ملت‌ها خودشان به میدان بیایند.

 نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان: حزب‌الله نشان داده که مقاومت فقط برای جنگ نیست، بلکه تلاش برای ایجاد و برقراری صلح و آرامش برای ملت‌های منطقه از دیگر شاخصه‌های مهم آن است.

کد خبر: 1205905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =