طوفان الاقصی| بهداشت جهانی: وضعیت بیمارستان‌های غزه خطرناک است/ افزایش شمار شهدای غزه به ۱۱۱۸۰ نفر

تداوم حملات هوایی به بخش‌های مختلف نوار غزه، یورش گسترده به کرانه باختری و اظهارت نگران کننده مقامات فلسطینی و خارجی در باره وضعیت بیمارستان‌های غزه از جمله مهم ترین تحولات بامدادی فلسطین اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سی‌وهشتین روز از عملیات طوفان الاقصی با حملات مداوم جنگنده‌های رژیم اسرائیل به مناطق مختلف در نوار غزه و گزارشی از وضعیت بحرانی بیمارستان های این منطقه در اثر قطع برق و سوخت آغاز شد و سخنگوی یکی از این بیمارستان‌ها گفت که بیمارستان‌های نوار غزه روزانه شمار زیادی زخمی دارد که فراتر از ظرفیت این بیمارستان‌هاست.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| حماس: دشمن برای بمباران بیمارستان‌ مجازات می‌شود

مخاطبین گرامی مهمترین تحولات بامدادی فلسطین اشغالی را در ادامه دنبال کنید:

افزایش شمار شهدای غزه به ۱۱۱۸۰ نفر

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه ۱۱۱۸۰ شهید برجای گذاشته که در بین آن‌ها ۴۶۰۹ کودک و ۳۱۰۰ زن وجود دارد. همچنین تعداد مجروحان ۲۸۲۰۰  نفر می‌باشد.

القسام از هدف قرار دادن ۴ خودروی زرهی رژیم صهیونیستی خبر داد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد: ۴ خودروی زرهی رژیم صهیونیستی را در محور شمال غرب شهر غزه با راکت‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادیم.

القسام همچنین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در محور جنوب غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داده است.

۱الازهرخواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت در غزه شد

الازهر مصر: ما هر کس را که از رژیم جنایتکار اشغالگر حمایت کند و پشت سر این رژیم باشد و یا در برابر آن سکوت کند، مسئول جنایات این رژیم می دانیم.

آزادگان جان و سازمانها و نهادهای بین المللی را به تحرک فوری برای شکستن محاصره بیمارستانهای غزه دعوت می‌کنیم. خواستار محاکمه رژیم تروریستی صهیونیستی به خاطر جنایاتش علیه فلسطینیان در غزه هستیم.

سکوت در برابر جنایات اشغالگران لکه ننگی بر جبین بشریت و جامعه بین المللی است.

القسام: دو تانک دیگر ارتش صهیونیستی را هدف قرار دادیم

القسام اعلام کرد ، دو تانک ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت یاسین ۱۰۵ و تاندوم در غرب غزه هدف قرار دادیم.

القسام: نفربر اسرائیلی را منهدم کردیم

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در محور غرب غزه با راکت ضد زره "یاسین ۱۰۵" منهدم کرده است.

مقاومت لبنان پایگاه برانیت ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای ادامه حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار  غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه یک یگان پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی پادگان «برانیت» با موشک های هدایت شونده هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده و شماری کشته و زخمی شدند.

ستفان والت: جهان پس از جنگ غزه متفاوت از قبل خواهد بود

نظریه‌پرداز مطرح علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در یادداشتی در نشریه فارن‌پالیسی به بررسی تبعات جنگ غزه پرداخته و نوشته جهان پس از اتمام این جنگ با قبل از آن تفاوت خواهد داشت.(لینک خبر)

بخشی از بیمارستان اندونزی در غزه از خدمت رسانی خارج شد

شبکه خبری المیادین گزارش دارد: بخش‌های بیمارستان اندونزی به دلیل آسیب‌های وارده در حملات هوایی رژیم صهیونیستی از خدمت رسانی خارج شد.

 هلال احمر فلسطین در غزه: نه غذایی برایمان مانده و نه آب

سخنگوی هلال احمر غزه : اشغالگران همچنان به ما حمله می کنند، ما نه آب داریم و نه غذا، دیگر هیچ امکاناتی برایمان نمانده است.

این شاید آخرین سخنان ما باشد، اما پیام انسانی باقی است.

 بمباران اطراف بیمارستان القدس و ممانعت اشغالگران از تخلیه بیماران و مجروحان

هلال احمر فلسطین از حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی و تیراندازی شدید در اطراف بیمارستان القدس شهر غزه هنگام تلاش برای تخلیه بیماران و مجروحان خبر داد.

حمله به اطراف بیمارستان‌ها

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی غزه به رسانه‌ها درباره آخرین وضعیت این بیمارستان گفت و آن را بحرانی توصیف کرد. او گفت که این بیمارستان روزانه شمار زیادی زخمی پذیرش می‌کند که فراز از ظرفیت آن بوده و قادر به رسیدگی به همه آن‌ها نیست.

به گفته این مسئول فلسطینی هزاران پناهنده در میدان بیمارستان با وجود کمبود آب و غذا تجمع می‌کند و سوختی که تنها ژنراتور بیمارستان استفاده می‌کند، نزدیک است تمام شود.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی همچنین گفت که روزانه اطراف بیمارستان از سوی صهیونیست‌ها هدف قرار می‌گیرد.

سازمان بهداشت جهانی: اوضاع بیمارستان شفاء خطرناک است

مدیر سازمان بهداشت جهانی از تماس با کارکنان بیمارستان الشفاء در شمال غزه خبر داد و گفت که اوضاع در آنجا بد و خطرناک است و این بیمارستان از این به بعد دیگر همانند یک بیمارستان کار نمی‌کند.

او گفت که شمار فوتی‌ها و شهدا در بیمارستان الشفاء به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر شده است و دنیا نمی‌تواند ساکت ایستاده و نظاره گر این باشد که بیمارستان‌های غزه به صحنه‌های مرگ و ویرانی و ناامیدی تبدیل شود.

شهادت چند نفر در بمباران خانه‌ای در شهر غزه

در حملات هوایی جنگنده‌های رژیم اسرائیل به خانه ای در محله «الدرج» واقع در مرکز شهر غزه (شمال نوار غزه) تعدادی به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند. صهیونیست‌ها در بیت لاهیا نیز یک خانه را بمباران کردند.

ابراز نگرانی از وضعیت نوزاد نارس

معاون وزیر بهداشت در غزه گفت که این نگرانی است که نوزاد نارس همه به دلیل کمبود سوخت طی ۴۸ ساعت آینده به لیست فوتی‌ها و شهدا ملحق شود.

همزمان برخی از رسانه‌های فلسطینی تصاویری از جان باختن شماری از نوزاد نارس منتشر کردند که در اثر قطع برق به دلیل اتمام سوخت ژنراتورها به شهادت رسیده‌اند.

یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری

نظامیان ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه یورش گسترده ای به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله الخلیل، نابلس، جنین، قلقیلیه و رام الله داشتند و در برخی مناطق این یورش منجر به ربودن فلسطینیان و در برخی مناطق نیز منجر به درگیری شدید شد که قلقیلیه و رام الله از جمله این مناطق بود.

بیشتر بخوانید:

تداوم درگیری‌ها در اطراف بیمارستان الشفای غزه

شبکه الاقصی فلسطین گزارش داد که هم‌اکنون درگیری‌ها در اطراف بیمارستان و مجتمع درمانی الشفاء ادامه داد و نظامیان صهیونیست‌ نتوانسته‌اند پیشروی داشته‌ باشند.

رئیس مجتمع بیمارستانی الشفاء: نیاز شدید به سوخت داریم

رئیس مجتمع بیمارستانی الشفاء با بیان اینکه این بیمارستان نیاز فوری به سوخت دارد گفت که ما آماده‌ دریافت ۶ هزار لیتر سوخت از طریق صلیب سرخ برای نجات بیمارانی هستیم که جانشان در خطر است.

اولین گروه از اتباع روسیه غزه را ترک کردند

خبرنگار شبکه خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که اولین گروه‌ از اتباع روس در نوار غزه از طریق گذرگاه رفح این منطقه را ترک کرده و وارد پایتخت مصر شده‌اند.

بمباران اطراف بیمارستان اندونزی

رژیم اسرائیل در ادامه تلاش‌های جنایت‌کارانه خود برای تخلیه بیمارستان‌های غزه، اطراف بیمارستان اندونزی را هدف قرار داد.

۵ شهید در بمباران منزلی در خان‌یونس

بمباران خانه‌ای در محله بنی سهیلا در شهر خان یونس منجر به شهادت پنج تن از اعضای خانواده‌ای شد.

رئیس بیمارستان کمال عدوان غزه: هیچ کس نمی‌تواند بیمارستان را ترک کند

رئیس بیمارستان کمال عدوان غزه گفت بیش از ۵۰۰۰ آواره در داخل بیمارستان هستند و برخلاف ادعای صهیونیست‌ها کسی نمی‌تواند این بیمارستان را به سمت جنوب ترک کند.

او گفت که به دلیل اتمام سوخت، ژنراتورهای این بیمارستان خاموش شد که منجر به توقف کار بخش‌های آن شد.

این خبر در حال بروزرسانی است ...

کد خبر: 1206233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =