ثمره رعایت آراستگی دانشجویان، ارتقای امنیت اجتماعی و بالندگی شخصیتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، ارمغان رعایت آراستگی و شئون فرهنگی رفتاری دانشجویان را امنیت اجتماعی، آرامش، رشد و بالندگی علمی و معنوی دانست و تاکید کرد: این مهم باید در جامعه به طور صحیح نهادینه شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر در نشست آراستگی و شئون فرهنگی رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس که با حضور مسئولین فرهنگی دانشگاه با محوریت آراستگی و شئون رفتاری در فضای دانشگاه برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته بسیج گفت: نام بسیج یادآور خاطرات پرشکوه و مجاهدت مردان و زنان فروتنی است، که در ۸ سال جنگ تحمیلی تابلوهای ایثار و فداکاری را به تصویر کشیدند و آرامش و امنیت را برای جامعه به ارمغان آوردند و تفکر بسیجی در جامعه حکم فرما ساختند.

وی با تاکید بر اینکه، مفهوم آراستگی در شئون فرهنگی و رفتاری از همین تفکر بسیج و بسیجی سر چشمه می‌گیرد افزود: رعایت قوانین و بخشنامه‌های مرتبط با آراستگی در محیط دانشگاه زمینه ساز امنیت، آرامش و در نهایت رشد و بالندگی علمی، معنوی و شخصیتی دانشجویان را به همراه دارد که باید مورد اهتمام همه دانشگاهیان باشد.

رنجبر اعلام کرد: برای حفظ شان و حریم ساحت دانشگاه و شخصیت دانشجویان فرهیخته رعایت پوشش و آراستگی درمحیط دانشگاه ضروری می‌باشد، که برای فرهنگ سازی آراستگی و شئون فرهنگی رفتاری و همچنین جهت پیاده سازی شئون رفتاری باید برنامه ریزی های دقیق و صحیح همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فضاسازی محیط دانشگاه با محوریت پوشش فاخر دانشجویی و حمایت از آثار علمی، فرهنگی و هنری با موضوع آراستگی برای دانشجویان، کارکنان و اساتید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این اقدامات بنیادین باید با هم‌اندیشی فرهنگی اساتید و نمایندگان دانشجویان اجرا شود تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان بگذارد اضافه کرد: ضوابط و بخشنامه‌های آراستگی در محیط دانشگاه باید با نگاهی نوآورانه و حسن خلق به دانشجو انتقال یابد و اثرات مخرب عدم رعایت حجاب و شئونات اسلامی به دانشجو گوشزد شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، از برگزاری مسابقات و برنامه‌های شاد ورزشی و فرهنگی با محوریت آراستگی و شئون رفتاری خبر داد و افزود: نمایشگاه لباس برای معرفی پوشش برتر، همزمان با اکران فیلم‌های آموزنده فرهنگی در فضای دانشگاه برگزار می شود که هدف از انجام این اقدامات ایجاد فضای شاد، روحانی و اخلاقی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هرمزگان است.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست با تقدیر ازعملکرد عوامل فرهنگی دانشگاه و دانشجویان معتقد و پایبند به اصول اخلاق اسلامی گفت: از دانشجویانی که شان و قداست دانشگاه را محترم می‌شمارند و شئون اسلامی را با پوشش و رفتار مناسب در محیط دانشگاه اعم از کلاس‌های درس و فضای عمومی دانشگاه رعایت می‌نمایند تقدیر می شود.

حجت الاسلام اسماعیل پاک نژاد با اشاره به آثار مخرب تبلیغات دشمن و تاثیر آن در فضای مجازی بر پیشگیری از ترویج فرهنگ آراستگی و شئون رفتاری باید با مدیریت صحیح نهادهای فرهنگی در نتطفه منهدم شود گفت: برای مبارزه با این جنگ نرم فرهنگی دشمن باید خود را به سلاح فرهنگی تجهیز کنیم و با جهاد تبیین در کنار ترویج و تقویت اعتقادات مذهبی و باورها دینی در حوزه حجاب و آراستگی اسلامی در فضای مجازی فعال باشیم تا بتوانیم زمینه ساز حفظ امنیت، آرامش و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شویم.

وی با بیان اینکه، حضور دانشجویان به عنوان الگوی اجتماعی در اجتماع بسیار مهم و تاثیر گذار بر سایر اقشار جامعه است، گفت: دانشجویان به عنوان افراد فرهیخته و معتبر می‌توانند باعث ترویج فرهنگ آراستگی اسلامی در کل اجتماع شوند و این مهم باید به درستی در جامعه مورد مدیریت قرار گیرد.

این نشست با اظهار نظر سایر مسئولان ادامه یافت و پیشنهادات مهم و عملی جهت عملیاتی شدن مصوب شد در در مراحل انجام بخشنامه شئونات فرهنگی مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1207980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =