همه دانشجویان علوم پزشکی در مقاطع مختلف، بیمه حوادث شدند

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در بخش بیمه برای دانشجویان امسال رقم خورده است، گفت: همه دانشجویان علوم پزشکی مقاطع مختلف، تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احد بنار با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان این خبر افزود: امسال در آغاز سال تحصیلی جدید و با شروع ترم جدید، همه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در همه مقاطع را زیر پوشش بیمه حوادث قرار دادیم.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی کلینیک جامع سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال تفاهمنامه‌ای که در سال ۱۴۰۱ با سازمان تامین اجتماعی به امضاء رسید، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی، از بیمه تامین اجتماعی بهره مند شدند و آنها با پرداخت حق بیمه حداقلی و تعیین شده، می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند و علاوه بر آن، سنوات آنها در طول دوران دانشجویی، برای بازنشستگی لحاظ می‌شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به رشد ۲۹ درصدی دانشجویان بین الملل در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۰، تنها ۶ هزار دانشجوی خارجی یا بین الملل در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل بودند که این رقم اکنون به بیش از ۸ هزار دانشجوی خارجی رسیده است و برآورد می‌شود این رقم با ثبت نام‌های جدید، به حدود ۱۰ هزار دانشجوی بین الملل برسد.

بنار گفت: در سال ۱۴۰۰، تنها ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی واحد بین الملل و دانشجوی خارجی داشتند که خوشبختانه با تدابیری که صورت گرفته، اکنون ما در ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی، دانشجوی بین الملل مشغول به تحصیل داریم که از کشورهای مختلف از جمله آلمان، نروژ، هلند، فرانسه، آفریقای جنوبی، اتیوپی، نیجریه و کشورهای همسایه هستند.

وی به راه اندازی دانشگاه بین الملل سبطین در کربلا اشاره کرد و گفت: افتتاح دانشگاه شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور عراق، نقطه عطفی در تعامل و توسعه ارتباطات بین المللی است و تلاش داریم بزودی سه دانشگاه بین الملل در دیگر کشورها راه اندازی کنیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت افزود: دانشگاه سبطین، با تلاش و زحمت فراوان به بهره‌برداری رسیده و از بهترین فناوری‌ها برای آموزش استفاده‌شده و بسیاری از تجهیزات آموزشی آن تجهیزاتی است که در جهان در خط اول آموزش از آن بهره‌مند هستند. همه کلاس‌های این دانشگاه، هوشمند و با فناوری اطلاعات بسیار پیشرفته طراحی‌شده است.

وی گفت: کتابخانه و آزمایشگاه بسیار مدرنی دارد و بیمارستان‌هایی که دانشجویان در ادامه تحصیلشان در آن مشغول به فعالیت خواهند شد بسیار مجهز هستند و از درمان گامانایف و سایبرنایف و بسیاری از درمان‌های پیشرفته برای درمان سرطان در بیمارستان‌های مرتبط با دانشگاه سبطین استفاده می‌کنند.

بنار با تاکید بر اینکه بین الملل سازی دانش علوم پزشکی برای ما از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از راهبردهای وزارت بهداشت است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران که با همین هدف ساخته شده و این هدف را دنبال می‌کند، در این عرصه فعالیت‌های گسترده ای دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208204

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =