بورس هفته را سبزپوش آغاز کرد/ افزایش ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحدی همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز شنبه (۱۱ آذر) ۳ هزار و ۸۹۱ واحد رشد یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۶۴ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

۲ تصمیم سازمان بورس برای افزایش انگیزه سهامداران

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۷۲۱ هزار و ۸۳۹ واحدی ایستاد.

 افزایش ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران، اولین روز کاری هفته را با روند رو به رشد آغاز کرد. شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحد به رقم ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۸۰۷۳ واحد به رقم ۷۲۸ هزار و ۷۱۸ واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش روز ۶۰۰ شرکت بورسی بر اساس ارزش سهام آن است، به بیش از ۷ میلیون و ۲۴۹ هزار میلیارد تومان معادل ۱۴۵ میلیارد دلار رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۵۷ هزار معامله و به ارزش ۶ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۱.۳۳ درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۱۲ درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور از رشدی معادل ۱.۳۶ درصد همراه شد، شاخص بازار اول بورس ۱.۶۸ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۹۲ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، سرمایه‌گذاری توسعه معادن، شستا، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز روند رو به رشدی طی شد بگونه‌ای که شاخص کل با ۲۸۰ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۵۹۱ واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌های حاضر در بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۳۹ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۰۸ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۷۱ هزار معامله و به ارزش ۵هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس از رشدی معادل ۱.۱۱ درصد برخوردار شدند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۳۶ درصد افزایش یافتند.

شاخص بازار اول فرابورس ۲.۰۵ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۷۶ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای ایران‌خودرو دیزل، انتخاب الکترونیک، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، مالی سپهرصادرات، پویا زرکان آق‌دره و تجلی توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند.

کد خبر: 1208976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =