بهادری جهرمی. دولت سیزدهم در حد توان با درآمدهای نفتی سرمایه‌گذاری کرده است

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم در حد توان درآمدهای ناشی از نفت را به جای اینکه در هزینه‌های اجرایی بیاورد، در سرمایه‌گذاری‌ها به کار گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی اساتید، اعضای هیات علمی، نخبگان وفن آوران دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی افزود: دولت سیزدهم در کنار مدیریت بحران‌های اقتصادی، سلامت، اجتماعی و جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و شناختی که دشمنان سعی می‌کنند بر ما تحمیل کنند، هرگز سرمایه گذاری برای فردا را فراموش نکرده است.

بیشتر بخوانید:

اتصال متروی اسلامشهر به خط ۳ متروی تهران تا پایان ۱۴۰۳

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که این دولت فردا را قربانی امروز نکرده است و در حد توان سعی کرده بحران‌های به ارث رسیده را مدیریت کند.

سخنگو و دبیر هیات دولت عنوان کرد: حل چالش‌های ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی با اولویت‌بندی و آبرسانی به حدود ۱۰ هزار روستای کشور از اقدامات بزرگ در دست اجرای دولت است.

وی افزود: دولت در زمینه توسعه ظرفیت‌های تولید برق، ایجاد خطوط ترانزیتی، توسعه مسیرهای ارتباطی در مدل‌های مختلف،پیشران‌های اقتصادی نفت، مس و فولاد و پالایشگاه‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده است.

بهادری جهرمی با اشاره به ساخت و افتتاح پالایشگاه‌ها گفت: نتایج این اقدامات که با محوریت مردم انجام شده، این بوده که بعد از یکدهه که رشد اقتصادی نزدیک صفر بود، در ۲ سال گذشته میانگین رشد اقتصادی به بالای ۴.۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی یعنی دولت هم به زیرساخت‌ها توجه دارد و هم در حد توان سرمایه‌گذاری می‌کند که آثارش آرام آراممشخص خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری در دانشگاه و آموزش و پرورش را نیز سرمایه‌گذاری زیرساختی می داند، در ابتدایفعالیت این دولت، آموزش و پرورش ۹ درصد بودجه کشور را داشت ولی امروز به ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در حوزه دانش بنیان چند هفته پیش مصوب شد که منابع صندوق نوآوری و شکوفایی از ۳۰ هزار میلیارد ریال به ۱۰۰ هزارمیلیارد ریال افزایش یابد.

بهادری جهرمی با اشاره به تشکیل صندوق‌های پیشرفت و عدالت در استان‌ها گفت: دولت توزیع منابع را به استان‌ها واگذار کرده و برایهر استان ۱۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده که این سهم دولت برای سرمایه‌گذاری است.

وی خطاب به دانشگاهیان با بیان اینکه سخنگوی بیانات شما در مجموعه دولت خواهم بود، افزود: دولت مردمی از جنس دانشگاه است ودر مجموعه هیات وزیران اکثریت آنان از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف با حوزه‌های مختلف هستند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: اشراف دولت سیزدهم به مسائل دانشگاهی و ارتباط با دانشگاه‌ها کم نیست، رئیس جمهور در ۲ سال گذشته بیش از ۱۰ جلسه دانشگاهی داشته و من هم ۵۰ جلسه با دانشگاهیان داشته‌ام.

وی گفت: اعضای هیات دولت بعد از دستور مقام معظم رهبری ارتباط خود را با جامعه دانشگاهیان تقویت کردند و هفته دولت گذشته نیمی از اعضای هیات دولت در دانشگاه‌ها حاضر شدند و پاسخگوی دانشجویان و استادان بودند.

بهادری جهرمی ادامه داد: روز دانشجو امسال نیز این برنامه برقرار خواهد بود و اعضای هیات دولت در دانشگاه‌ها برای پاسخگویی حضور خواهند یافت.

وی گفت: یکی از بهترین و مهمترین رسالت‌هایی که در دانشگاه در کنار تعلیم و تربیت برعهده داریم، ارائه تحلیل درست از آینده و مبتنی‌بر واقعیت‌ها، نه فضای سازی رسانه‌ای و تجربیات گذشته، به دانشجویان است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه تحلیل استادان دانشگاه باید با توجه به تغییر براساس هندسه قدرت جهانی باشد، افزود: سرمایه‌گذاری غرب در این دوره روی تغییر هندسه قدرت است که سرمایه‌گذاری بر اسب بازنده خواهد بود.

وی تصریح کرد: با رکود اقتصادی دهه قبل، آینده را قضاوت نکنیم بلکه با رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری که صورت می‌گیرد باید آینده راقضاوت کنیم.

جمعی از استادان دانشگاه‌ها، نخبگان و فن آوران استان خراسان جنوبی نیز در این نشست دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در موضوعاتمختلف را بیان کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =