گلایه معلولان شهرستان قروه از مناسب‌سازی نشدن معابر شهری

یکی از مخاطبان ایسکانیوز در پیامی از مناسب‌سازی نشدن فضای شهری در شهرستان قروه استان کردستان انتقاد کرده است. بنا به گفته وی یکی از مشکلات جدی و اساسی افراد دارای معلولیت در شهرستان قروه دسترس پذیر نبودن محیط شهری است که از سوی متولیان امر مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مناسب‌سازی فضای شهری برای استفاده افراد دارای معلولیت یکی از مواردی است که در قانون به آن اشاره شده است. ماده۲ قانون حمایت از معلولان کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی را موظف کرده که در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود.

بیشتر بخوانید

بازخوانی قانون حمایت از معلولان و تکالیف روی زمین مانده / کدام ارگان‌ها کم کاری کرده‌اند؟

در ماده۴ هم آمده که شهرداری‏ها مکلف هستند، صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‏ها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‏های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس‏پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند. این درحالی است که بسیاری از مراکز حیاتی مناسب‌سازی نشده‌اند.

یکی از مخاطبان ایسکانیوز در پیامی از مناسب‌سازی نشدن فضای شهری در شهرستان قروه استان کردستان انتقاد کرده است.

بنا به گفته وی یکی از مشکلات جدی و اساسی افراد دارای معلولیت در شهرستان قروه دسترس پذیر نبودن محیط شهری است که از سوی متولیان امر مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

این فرد دارای معلولیت می‌گوید: یکی از مواردی که باعث آشنایی فرد دارای معلولیت با حقوق قانونی خود و افزایش قدرت مطالبه‌گری در این افراد می‌شود، آموزش و فرهنگسازی است، نهادهای فرهنگی و رسانه‌های شهرستان در این امر کوتاهی کرده و جامعه معلولین به نوعی دچار ناامیدی اجتماعی شده‌اند.

وی افزود: پس از مطالبه‌گری و انتقادات پی در پی در خصوص ورود دستگاه قضایی به این مسئله و برخورد با متخلفان در این حوزه، سرانجام در جلسه مناسب‌سازی مصوب شد که دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی شهرستان برابر قانون متخلفان این حوزه را به دستگاه قضایی معرفی کند اما تا کنون این امر مسکوت مانده است. متولیان امر هیچگاه به فکر توسعه و استقلال افراد دارای معلولیت نبوده و نیستند و حقوق معلولین را در نگرش خیریه‌ای به معلولین و ترحم خلاصه کرده‌اند.

آنچه در ادامه می‌بینید نمونه‌ای از مناسب‌سازی نشدن برخی مراکز پرتردد شهری نظیر بانک، مدرسه، مجتمع تجاری و غیره در این شهرستان است. وجود مانع در مسیر، استفاده نکردن از سطح شیب‌دار مناسب از جمله مواردی است که در تصاویر مشاهده می‌شود.

گلایه معلولان شهرستان قروه از مناسب‌سازی نشدن معابر شهری

گلایه معلولان شهرستان قروه از مناسب‌سازی نشدن معابر شهری

گلایه معلولان شهرستان قروه از مناسب‌سازی نشدن معابر شهری

گلایه معلولان شهرستان قروه از مناسب‌سازی نشدن معابر شهری

گلایه معلولان شهرستان قروه از مناسب‌سازی نشدن معابر شهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1209243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =