یک و نیم میلیون مسکن آماده تحویل/ فقط یک بانک دولتی زیان‌ده داریم

سخنگوی دولت گفت: تمام بانک‌های مالی کشور به علت فساد در ابتدا دولت بدهکار بودند. با شفاف سازی‌های انجام شده، جلوی  زیان‌دهی بانک‌ها گرفته شده و در حال حاضر فقط یک بانک دولتی زیان‌ده داریم. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در مراسم "روایت دانشجو" که به مناسب روز دانشجو امروز ۱۳ آذرماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: تمام بانک‌های مالی کشور به علت فساد در ابتدا دولت بدهکار بودند. الان با شفاف سازی‌های انجام شده، جلوی زیان‌دهی بانک‌ها گرفته شده است. در حال حاضر فقط یک بانک دولتی زیان‌ده داریم.

بیشتر بخوانید:

بانک آینده روزانه ۱۸۸ میلیارد تومان ضرر می‌کند

جهرمی با اشاره به بازار مسکن عنوان کرد: امسال ۵۰۰ هزار واحد در قالب مسکن محرومان و اهدای ۱ میلیون زمین برای امسال هدف گذاری شده است. همچنین حدود ۱ میلیون و نیم زمین آماده واگذاری است.

سخنگوی دولت افزود: خرید و فروش و نرخ تورم مسکن در چند ماه گذشته کنترل شده است. این موضوع نیز در پی کاهش رشد ساخت مسکن است. البته این موضوع شامل رهن و اجاره نمی‌شود.

وی بیان کرد: حوزه‌های اقتصاد و سلامت کشور در آغاز دولا سیزدهم بحران زده بود. دولت سیزدهم اقدام به درمان، این حوزه‌ها کرده است ولی نیاز به زمان داریم.

وی با تاکید بر استمرار ارتباط دولت و دانشگاه بیان کرد: همه ما باید قدر دانشگاه را بدانیم و نهایت استفاده را از این محیط علمی ببریم. تعامل دانشگاه و دولت منجر به شکل‌گیری یک چرخه رشد می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که عملکرد دولت توسط نخبگان مورد محک قرار گیرد. از سوی دیگر دانشجویان هم نسبت به موضوعات روز، عالم‌تر می‌شوند.

جهرمی عنوان کرد: دانشجویان به عنوان قشر مستقل باید بدون واسطه با دولتمردان در ارتباط باشند. این موضوع باعث رشد جامعه و پیگیری مطالبات مردم از دولت خواهد شد. بنابراین ارتباط دولت و دانشگاه چهار منفعت در پی دارد.

این مسئول بیان کرد: امروز جنبش اصیل دانشجویی ۷۰ ساله شده و ما خوشحالیم که هنوز دانشجویان، پیشران و پیشرو و صدای مردم هستند. ما فضای دانشجویی را یک فرصت بزرگ برای رشد و اعتلای کشور و افراد می‌دانیم.

وی ادامه داد: بنده وکیل مردم در دولت هستم و تلاش می‌کنم مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان را به گوش هیئت دولت برسانم.

جهرمی با اشاره به موضع گیری دستگاه دپیلماسی در موضوع غزه تصریح کرد: دولت در حدود دو ماه گذشته از هیچ موقعیت و فرصتی برای پیگیری حقوق مردم غزه، کوتاهی نکرد.

وی گفت: رئیس جمهور تماس‌ها و جلسات فشرده داخلی و خارجی بسیار با مسئولان داخلی و خارجی داشت. تمام دیدارهای دولتمردان در ۲ ماه گذشته با هدف حمایت از مردم غزه بوده است.

سخنگوی دولت گفت: در حال حاضر کارآمدی و کارایی جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی زیر سوال است؛ چرا که در جنگ در غزه سکوت کرده‌اند.

وی گفت: اگر عملکرد و تعامل دولت‌های گذشته در مقابل مردم و رقبا را بررسی کنید، متوجه می‌شویم این دولت بیشترین احترام را برای مخالفان خود قائل است و از دو قطبی سازی پرهیز می‌کند.

وی با اشاره به عدالت آموزشی گفت: عدالت آموزشی ذیل عدالت عمومی تعریف می‌شود. در این راستا دولت سیزدهم دستور جذب و استخدام معلمان را صادر کرد. همچنین حدود ۲۰ مدرسه استعداد درخشان در شهرستان‌های کوچک ساخته شد.

جهرمی گفت: کودکان محروم از تحصیل توسط دولت شناسایی شده‌اند. ما تلاش کردیم تا مشکلات تک تک این کودکان را حل کنیم. البته در این مسیر از نهادهای مختلفی کمک گرفته شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقد یک دانشجو مبنی بر عدم حمایت دولت از کارگران گفت: این موضوع را نمی‌پذیریم. شما از کارگران هفت تپه سوال کنید، آنان خواهند گفت که دولت چقدر پیگیر وضعیت استخدام و حقوق آنان بوده است.

وی افزود: حمایت از افرادی که حقوق حداقلی دارند و جزو قشر آسیب پذیر هستند، جزو اولویت‌های دولت است.

جهرمی گفت: دولت در پرونده افزایش حقوق موفق نبوده است چرا که نتوانسته مجلس شورای اسلامی را قانع کند.

این مسئول گفت: سالهاست که افزایش حقوق مناسب نیست، دولت سیزدهم بارها به این موضوع اعتراض داشته ولی نتوانست این مشکل را حل کند. البته ما تلاش کردیم با اصلاح یارانه این مشکل را به حداقل برسانیم.

جهرمی با اشاره به آمار بیکاری در کشور ادامه داد: نرخ بیکاری در ابتدای دولت ۱۰ درصد بوده و امروز حدود ۷/۹ است. البته مشکل بیکاری در کشور به ویژه بیکاری فارغ التحصیلان حل نشده است.

این استاد دانشگاه گفت: حدود نیمی از دولتمردان به مناسب روز دانشجو در دانشگاه‌ها حاضر شدند و با دانشجویان جلسات پرسش و پاسخ داشتند. بنابراین دولت سیزدهم به سمت جوان گرایی و ارتباط با جوان حرکت کرده است. گذشت زمانی که فردی ۳۰ سال وزیر می‌ماند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما افرادی متولد از دهه‌های ۷۰ و ۶۰ در هیئت دولت داریم.

سخنگوی دولت درباره نقد دانشجویی به افزایش نرخ دلار بیان کرد: قیمت دلار در دولت گذشته در ۴ سال حدود ۵ برابر گران شد. این تورم نیز در شرایط دیپلماسی التماسی و سیاست سازش‌کارانه بود.

جهرمی گفت: دولت گشت ارشاد را برای مقابله با فساد فعال کرده است. ما از حق بچه یتیمان کشورمان دفاع خواهیم کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت به صورت مردمی کشور را اداره می‌کند. به این معنا که از مردم برای حل مشکلات کمک می‌گیرد.

وی افزود: برخی کشورهای نوظهور در عرصه قدرت جهانی، در اوج تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، اعلام می‌کنند که می‌خواهند با ایران تجارت داشته باشند. این موضوع به علت تلاش‌های دیپلماسی دولت سیزدهم است.

جهرمی مطرح کرد: به علت سو مدیریت و فسادهای رخ داده در دولت‌های گذشته، دولت حدود ۹۰ درصد حقوق اعضای صندوق بازنشستگی را پرداخت می‌کند. بنابراین چگونه می‌گویید دولت دستش در صندوق‌های بازنشستگی است؟

هاشم‌پور: اتاق فکر از دانشجویان دختر در دولت تشکیل شود

معصومه هاشم پور نماینده دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم بیان کرد: خوشحالیم که هم اکنون گام‌های جدی برای اشتغال جوانان برداشته شده است.

دانشجوی پسا دکترای رشته عمران با اشاره به چالش‌های زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد: ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه خوابگاه‌های دختران افزایش یابد.

وی تصریح کرد: نبود مهدکودک مشکل جدی دانشجویان مادر است‌. زمانیکه آنان سرکلاس درس حاضر می‌شوند، نمی‌دانند فرزندان خردسال خود را به چه فردی بسپارند.

وی افزود: امکانات رفاهی در خوابگاه‌های دانشجویی خیلی مساعد نیست. به عنوان مثال خوابگاه‌ها حتی یک فضای سبز ندارند.

هاشم‌پور افزود: من پیشنهاد میکنم مسئولان دانشگاه زمین‌هایی از شهرداری اجاره کنند و در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: من پیشنهاد می‌دهم، یک اتاق فکر از دانشجویان دختر در دولت تشکیل شود تا بتوانیم در امور مختلف به مسئولان مشاوره ارائه دهیم.

توکلی: دانشگاه امیرکبیر به شدت سیاست زده است

همچنین سیما توکلی نماینده کانون‌های فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در این مراسم اظهار کرد: حدود دو دهه است که هیچکدام از روسای سه قوه در دانشگاه امیرکبیر حاضر نشده‌اند.

وی گفت: براساس قانون ۵ درصد بودجه دانشگاه باید به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد؛ اما در واقعیت این موضوع رخ نمی‌دهد.

توکلی افزود: دانشگاه امیرکبیر به شدت سیاست زده است. برای همین در این دانشگاه اهمیت چندانی به فعالیت‌های فرهنگی داده نمی‌شود.

این دانشجوی با اشاره به مبارزه با بی‌حجابی مطرح کرد: این مبارزه باید به صورت صحیح باشد. اینکه برخی افراد در ایستگاه‌های مترو از دختران و زنان فیلم و عکس می‌گیرند، موضوع درست نیست و باعث ایجاد دودستگی در جامعه و بین مردم می‌شود.

کشانی: هیچ مسئولی در ۱۷ سال گذشته به دانشگاه امیرکبیر نیامده است

همچنین امیرحسین کشانی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در این مراسم بیان کرد: هیچ مسئولی در ۱۷ سال گذشته به این دانشگاه نیامده است.

وی با بیان اینکه دانشجوی مسلمان دشمن استکبار جهانی است، افزود: انقلاب اسلامی، نقطه آغاز تمدن نوین اسلامی است. حالا از سخنگوی دولت سوال می‌کنم، دولت در دو سال گذشته برای ساخت این تمدن چه فعالیت‌های انجام داده است؟

کشانی افزود: آیا دولت انقلابی نسبت خود را در مبارزه با استکبار جهانی مشخص کرده است؟

این دانشجو با اشاره به معیشت مردم به ویژه کارگران عنوان کرد: در حال حاضر آنان نان برای خوردن ندارند و زیر چرخ‌های اقتصاد خورد می‌شوند.

وی افزود: چرا دولت در برابر مشکلات کارگران سکوت می‌کند؟ آیا شما نمی‌دانید، آنان صاحبان انقلاب هستند؟

کشانی تصریح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از دولت انتظار تحقق اهداف آرمان خواهی دارد. لطفا این پیام ما را به گوش رئیس جمهور برسانید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =