سامانه شبیه‌ساز بالگرد ارتش رونمایی شد

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش گفت: ساخت شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ توسط متخصصین داخلی نشان داد که کشورمان در عرصه ساخت این نوع تجهیزات، هیچ وابستگی به خارج کشور ندارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز دوشنبه در آئین رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ در بوشهر اظهار کرد: این شبیه ساز در داخل کشور ساخته شده و هر گونه تعمیر و نگهداری آن نیز توسط متخصصین داخلی انجام می شود.

بیشتر بخوانید:

دافوس ارتش آماده توسعه روابط نظامی بین ایران و آذربایجان

وی افزود: پیش از این وجود این نمونه شبیه‌سازها در ارتش مربوط به قبل انقلاب بوده که ضمن این که فاقد تکنولوژی روز بوده و برای تعمیر و نگهداری آن نیز مشکلات فراوانی وجود داشت.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ساخت شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ نشان داد که کشورمان در عرصه تجهیزات نظامی مورد نیاز به یک استقلال دفاعی رسیده و می تواند مطابق با استانداردها و نیازهای روز، زمینه ساخت تجهیزات مورد نیاز خود را فراهم کند.

سیاری ادامه داد: از جمله دیگر ویژگی های تجهیزات نظامی ساخت شده در داخل کشور مانند شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲، این است که برای تعمیر و نگهداری از توان متخصصین داخلی استفاده می شود و نیازی به خارج کشور در این بخش نداریم.

رئیس ستاد مشترک ارتش اضافه کرد: تا قبل از ساخت این شبیه‌ساز کار عملی با استفاده از بالگرد انجام می شد که در کنار هزینه های بالا، خطراتی نیز متوجه آن بود.

وی ادامه داد: ساخت انواع شبیه سازها از سال ۱۳۸۸ در ارتش شکل گرفت که شبیه‌ساز زیردریایی کلاس غدیر یا سبک، شبیه‌ساز کلاس متوسط زیردریایی و شبیه‌ساز کلاس سنگین زیردریایی از اولین ساخته ها در حوزه آموزش بوده است.

سیاری گفت: به دنبال ساخت سایر شبیه‌سازها در حوزه آموزش هستیم تا بتوانیم در حوزه عمل با توان بالاتری زمینه اجرای ماموریت‌های محوله انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =