طوفان‌الاقصی/ اسرائیل در باتلاق غزه و کرانه باختری گیر افتاده است

یورش بامدادی صهیونیست‌ها به کرانه باختری و درگیری با نیروهای مبارز فلسطینی و بمباران مرکز و جنوب غزه و اظهارات بایدن در مورد ماهیت و ویژگی‌های کشور فلسطین از جمله مهمترین تحولات بامدادی اراضی اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هواپیمای رژیم اسرائیل بامداد امروز شنبه مناطق مختلفی از نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند که منطقه «بطن السمین» در شهر خانیونس واقع در جنوب یکی از این مناطقی بود که بیشترین حملات را به خود دید.

بیشتر بخوانید:

طوفان‌الاقصی| تداوم حملات صهیونیست‌ها به منازل مسکونی در غزه

محله الأمل در این شهر نیز جزو مناطقی بود که هدف شدید حملات توپخانه‌ای و هوایی صهیونیست‌ها قرار داشت.

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز در کرانه باختری به مناطقی مانند نابلس، طولکرم و رام الله یورش بردند. در اردوگاه بلاطه واقع در نابلس این یورش منجر به درگیری با مبارزان فلسطین شد و بنا به گفته منابع فلسطین این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

مهمترین تحولات روز ۱۰۶ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

درگیری مسلحانه در اردوگاه بلاطه

نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس واقع در کرانه باختری یورش بردند. در پی یورش نظامیان اسرائیلی مبارزان مقاومت با آن‌ها وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند. درگیری‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

یونیسف: از آغاز جنگ ۲۰ هزار نوزاد در غزه متولد شدند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» تاکید کرد که هزاران کودک فلسطینی در جهنم نوار غزه متولد شدند و احتمال دارد که کودکان زیادی در نتیجه شرایط سخت و ناگوار در این باریکه جان خود را از دست دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یونیسف در گزارشی تاکید کرد که از آغاز جنگ در غزه نزدیک به ۲۰ هزار نوزاد فلسطینی در این باریکه متولد شدند. در این گزارش آمده که در بسیاری از موارد عملیات سزارین بدون بیهوشی انجام می‌گیرد.

شهادت ۱۵۱ نفر از کارکنان سازمان ملل از آغاز جنگ غزه

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته ۱۵۱ نفر از کارکنان این سازمان در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

آنروا بیان کرد که عملیات امدادرسانی در نوار غزه به سبب قطعی شبکه‌های ارتباطی با سختی و دشواری مواجه است.

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در باتلاق غزه و کرانه باختری گیر افتاده است

آموس هرئیل، تحلیلگر رژیم اسرائیل در روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد که نشانه‌های واضحی وجود دارد دال بر اینکه "اسرائیل" به طور کامل در باتلاق غزه و کرانه باختری گیر افتاده اما نتانیاهو و وزرای او از این مسئله غافل هستند.

این خبر در حال بروز رسانی است...

کد خبر: 1216393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =