آثار دانشجویان شاهدوایثارگر در جشنواره جایزه ملی ایثار داوری شد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از نتایج «هشتمین جشنواره جایزه ملی ایثار» و تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزیده دانشگاه­‏‌ها و دانشکده‏‌های علوم‌پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا البرزی درباره نتایج «هشتمین جشنواره جایزه ملی ایثار» و تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزیده دانشگاه‏‌ها و دانشکده‏‌های علوم‌پزشکی گفت: انتخاب و معرفی دانشجویان شاهد و ایثارگر برتر در این جشنواره آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بر اساس شاخص‏ های مدون و آیین‏ نامه مصوب و به صورت کاملا الکترونیک صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

راهیابی ۳ دانشجوی دانشگاه آزاد شهرکرد به مرحله کشوری جشنواره ملی ایثار

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت تصریح کرد: براساس بند یک آیین نامه اجرایی ماده ۶۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، گروه هدف از نظر وضعیت ایثارگری شامل؛ «همسر و فرزند شهید/جاویدالاثر، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان» بوده و صرفاً عزیزانی که دارای شرایط اختصاصی تحصیلی نیز بوده‏اند، در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی «شرایط اختصاصی» شرکت در این جشنواره را داشتن معدل کل حداقل ۱۶ در مقطع دکترای حرفه‏ ای (رشته ‏های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) و داشتن معدل کل حداقل ۱۷ در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی (Ph.D) و گواهی قبولی در آخرین آزمون ارتقاء در مقطع تخصص برشمرد.

البرزی افزود: تاکنون هشت دوره از جشنواره با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه ‏های آموزش عالی طی سال‏های قبل برگزار شده است.

وی افزود: این جشنواره علاوه بر اجرا در سطح دانشگاه ‏های علوم پزشکی، به طور همزمان در سطح دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه نیز برگزار شد.

مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت تصریح کرد: هشتمین جشنواره جایزه ملی ایثار در «سه مرحله دانشگاهی و مناطق آمایشی و وزارتی» برگزار شد و تعداد کل ۱۵ نفر دانشجوی برتر شاهد و ایثارگر از کل دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مقاطع مختلف تحصیلی، انتخاب شدند که از میان ۱۵ نفر برگزیده کشوری، افرادی که موفق به کسب امتیاز ۵۰ و بالاتر شده‏ اند، به عنوان دانشجوی استعداد درخشان تلقی شده و از مزایای آیین نامه مربوطه بهره‏‌مند خواهند شد.

وی افزود: در اردوی راهیان پیشرفت که با حمایت و راهبری اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برگزار می‏ شود، از این دانشجویان و مدیران و کارشناسان دانشگاه دارای برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

البرزی گفت: علاوه بر معرفی و تجلیل از ۱۵ نفر منتخب کشوری جشنواره در وزارت بهداشت، از دیگر دانشجویانی منتخب مناطق آمایشی که پرونده آن‏ها برای داوری به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شده و منتخب می شوند نیز؛ با حضور مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر دستگاه های آموزشی با اهدای جوایزی تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =