آخرین خبرها درباره ازسرگیری فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران

وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان گفت که ازسرگیری فعالیت سفارت این کشور در تهران به تکمیل روند تحقیقات و تصمیم‌گیری نهایی درباره ماجرای حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و تامین امنیت سفارت‌خانه بستگی دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جیحون بایراموف، وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که این کشور برای بازگشایی سفارت خود در تهران دو موضوع اساسی را مد نظر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دافوس ارتش آماده توسعه روابط نظامی بین ایران و آذربایجان

وی در ادامه توضیح داد که اولین مورد، تکمیل تحقیقات و تصمیم‌گیری در مورد حادثه حمله به سفارتشان در تهران است.

وی مورد دوم را نیز امنیت کامل سفارت‌شان دانست که باید از آن اطمینان داشته باشند و ادعا کرد امنیت کارمندان سفارت و اعضای خانواده‌های آنها به‌طور کامل تامین نشد، بنابراین آنها را به کشور بازگرداندیم.

حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران صبح روز هفتم دی‌ماه سال گذشته توسط یک فرد مسلح با انگیزه‌های شخصی صورت گرفت که در نتیجه این حادثه رئیس سرویس امنیتی سفارت کشته و دو نفر مجروح شدند. به گفته وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، نمایندگی دیپلماتیک این کشور در تهران پس از این حادثه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.

باوجود اینکه پلیس و مقامات ایران به سرعت به این حادثه واکنش نشان دادند، جمهوری آذربایجان از آن زمان به بهانه این حمله و با این ادعا که تهران در برخورد با عامل حمله به سفارت‌خانه‌اش به درستی برخورد نکرده است روابط خود را با ایران کاهش داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =