دانشگاه باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: ورود دانشگاه به جامعه برای کمک و امدادرسانی، جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مطالعه و پژوهش در حل مشکلات و معضلات جامعه می‌تواند در خدمت‌رسانی و همراهی با اقشار جامعه مهم و حیاتی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات هلال احمر استان یزد اظهار کرد: مجموعه هلال احمر توفیق بزرگی در پیش دارد و دانشگاه آزاد همواره همراه این نهاد مردمی است.

دهقانی اشکذری جمعیت هلال احمر را یکی از سازمان‌های بسیار مهم با پشتوانه نیروهای مردمی در سطح کشور و نیز در جامعه بین الملل عنوان کرد و گفت: ما خواستار همکاری‌های بیشتر در بحث آموزش در جامعه، استفاده از ظرفیت‌های متقابل، برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و برگزاری مانورهای امدادی در دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، مأموریت دانشگاه را حل مسائل اجتماعی خواند و افزود: ورود دانشگاه به جامعه برای کمک و امدادرسانی، جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مطالعه و پژوهش در حل مشکلات و معضلات جامعه، پایش و رصد وضعیت مدیریت کشور و ... می‌تواند در خدمت‌رسانی و همراهی با اقشار جامعه مهم و حیاتی باشد.

وی نقش سازمان‌های مردم نهاد (NGO) را در کمک به دولت‌ها مهم و ضروری ارزیابی کرد و هلال‌احمر را سازمانی دانست که با داشتن آوازه جهانی، تلاش دارد در حوزه همیاری، امداد، نجات و... کارهای شایانی انجام داده است.

دهقانی اشکذری جوانان را جزء نیروهای کارآمد و توانمند کشور خواند که باید با سرمایه‌گذاری بیشتر و بهادادن به توانمندی و اندیشه بکر و فعال آنان مسیر توسعه را در کشور هموارتر کرد.

محمد عشقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن معرفی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان و همچنین فعالیت‌های انجام شده در طی سال‌های اخیر توسط کانون دانشجویی هلال احمر، گفت: ورود به کانون در دوران دانشجویی باعث شناخت بیشتر به موضوعات اجتماعی و ترویج افکار نوعدوستی و دگر امدادی خواهد شد

عشقی بیان داشت: یکی از ماموریت‌های مهم جمعیت هلال احمر آموزش همگانی و آماده سازی جامعه برای مقابله با حوادث احتمالی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان فعالیت های گسترده هلال‌احمر در قبل، حین و بعد از بروز حوادث گفت: آموزش دادن و آماده کردن مردم عادی در مقابله با بحران‌ها، ایجاد وگسترش گروه‌های امداد و نجات، کمک به آسیب دیدگان از فعالیت‌های معمول هلال‌احمر است.

وی خواستار افزایش گستره آموزش و استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تسریع در کمک به مردم، هنگام بلاهای طبیعی شد.

کد خبر: 1218162

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =