قراردادهای موقت دردسر و تهدیدی برای کارگران

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به دائمی شدن قراردادهای موقت گفت: بر اساس آئین‌نامه تبصره یک ماده ۷قانون کار، قرارداد کارگرانی که حداقل ۴سال با قرارداد موقت در یک کارگاه فعالیت کرده‌اند، از بهمن امسال باید دائمی شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدرضا تاجیک،نماینده کارگران در شورای عالی کار با تأکید بر اینکه امنیت شغلی یکی از دغدغه های اصلی جامعه کارگری است گفت: رواج قراردادهای موقت در بازار کار سبب شده تا امنیت شغلی کارگران به طور کامل از بین برود.

بیشتر بخوانید:

قرارداد موقت کارگران، بهمن ماه دائمی می‌شود

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در شورای عالی کار افزود: روند کاری کارگاه‌ها به سمتی در حال حرکت است که در آنها قرارداد به صورت یک‌ساله بسته نمی‌شود و کارگری که ۱۵ یا ۲۰سال سابقه کار دارد، قرارداد کاریش ۳ تا ۹ ماه است. کارفرما خیال خود را راحت می‌کند که هر موقعی که نیاز نداشت، بتواند کارگر را از آن واحد اخراج کند.

وی با تأکید بر اینکه قراردادهای کوتاه‌مدت گاهی اوقات سبب می‌شود تا کارگران توسط کارفرماها مورد تهدید قرار گیرند، افزود: متاسفانه بیش از ۹۷درصد از قراردادهای کار، موقتی منعقد می‌شوند که به صورت سفیدامضا و چندماهه است. حتی کارگرانی هستند که سه ماه کار می‌کنند ولی قراردادی با آنها بسته نمی‌شود و در ماه چهارم این قرارداد به صورت ۴ماهه با یک ماه فرصت بسته می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: در قراردادهای موقت انواع و اقسام سوءاستفاده‌ها از کارگر صورت می‌گیرد که این ایراد فاحش و آسیب‌زننده تبصره دو ماده هفت قانون کار است که باید اصلاح شود.بر اساس آئین‌نامه تبصره یک ماده ۷قانون کار، قرارداد کارگرانی که حداقل ۴سال با قرارداد موقت در یک کارگاه فعالیت کرده‌اند، از بهمن امسال باید دائمی شود.حالا باید ببینیم آیا این مورد قانونی اجرایی می شود یا خیر؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1218163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =