کاهش قیمت برخی از صیفی‌جات به ۵ هزار تومان سر زمین/ برداشت برای کشاورزان به صرفه نیست

قائم مقام مجمع ملی کشاورزان کشور گفت: قیمت برخی از صیفی‌جات به کمتر از ۵ هزار تومان سر زمین رسید به طوری که دیگر برداشت آنها برای کشاورزان به صرفه نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مسعود اسدی قائم مقام مجمع ملی کشاورزان کشور اظهار کرد: در اتفاقی بی سابقه قیمت برخی صیفی جات و سبزیجات در کشور کاهش زیادی داشته است به طوری که این محصولات بدون برداشت شخم زده می شوند یا برای چرای دام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۰۰ هزار تومانی یارانه تشویقی

وی افزود: در سال های گذشته نیز برای یکی دو محصول با کاهش قیمت شدیدی در بازار مواجه بودند اما در سال جاری تعداد این محصولات افزایش یافته است.

قائم مقام مجمع ملی کشاورزان کشور با اشاره به لزوم اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی ادامه داد: سیاست گذاری و الگوی کشت مناسب یکی از مهم ترین وظایفی است که وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت دارد.

وی تصریح کرد: عدم اجرای الگوی کشت خسارات زیادی به محصولات کشاورزی وارد شده است به طوری که خیار گوجه هویج و برخی از سبزیجات دچار بحران قیمتی شده است.

اسدی گفت: قیمت ها به گونه ای است که هزینه برداشت را نیز جبران نمی‌کند به طوری که قیمت هویج، خیار، شلغم، لبو و غیره به کمتر از 5 هزار تومان سر زمین رسیده است .

انتهای پیام/

کد خبر: 1218410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =