اعزام کاروان راهیان نورِ دانشگاه آزاد هرمزگان به مناطق عملیاتی جنوب کشور

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی کاروان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، با هدف تبیین فرهنگ هشت سال دفاع مقدس؛ به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در مراسم بدرقه کاروان دانشجویان خواهر و برادر که با حضور مسئول دفتر نهاد رهبری، مدیرکل دانشجویی و جمعی از مسئولان فرهنگی دانشگاه برگزار شد با اشاره به دستاوردهای هشت دفاع مقدس، نقش قشر دانشجو را در جامعه مهم عنوان کرد و گفت: دانشجویان باید با شناخت ابعاد حوزه های فرهنگی و علمی مسیر درست را به دانشجویان متذکر شوند و نقش مهمی در آگاهی افکار عمومی جامعه داشته باشند.

محمد حسین رنجبر، دانشگاه را یک میدان مبارزه علمی خواند که دانشجو باید با ورود به عرصه ی علمی، سیاسی اجتماعی، نقش به سزایی را در روشنگری جامعه ایفا نماید و جامعه را به سمت رشد و شکوفایی سوق دهد.

اعزام کاروان راهیان نورِ دانشگاه آزاد هرمزگان به مناطق عملیاتی جنوب کشور

وی با ابراز خرسندی از برنامه های روشنگری در جهت تبیین افکار عمومی خاطر نشان ساخت: اگر دانشجو آگاه و از نظر رشد اجتماعی به بلوغ فکری و سیاسی رسیده باشد بدون شک آن جامعه به بالندگی و افتخار نزدیک خواهد شد و آینده روشنی را به روی تعالی و بالندگی رقم خواهد زد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با تبریک بعثت رسول گرامی اسلام (ص) و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اشاعه فرهنگ شهادت و دفاع مقدس را یکی از برنامه های جهاد تبیین دانست و بیان کرد: کاروان های دانشجویی راهیان نور باید با الهام از فرهنگ غنی ایثار و شهادت؛ خود از مروِّجان فرهنگ ایثار و شهادت باشند و به عنوان رابطان معنوی این جریان ناب، اندیشه های اسلامی را در جامعه ترویج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پاکنژاد با بیان اینکه، کاروان های راهیان نور با اعزام به مناطق جنگی و مرور خاطرات رزمندگان اسلام و شهدای هشت سال دفاع مقدس نقش بزرگی در تبیین اندیشه ها و آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب دارند و می توانند به عنوان سفیران معنوی در ترویج فرهنگ دینی و فرهنگ ایثار و شهادت سهیم باشند.

این استاد دانشگاه با ذکر خاطراتی از همراهی با کاروان دانشجویی راهیان نور؛ از دانشجویان خواست تا با نیتی پاک و طلب دعا و خواسته خود از شهدا پا به این میدان بگذارند تا شهدا به واسطه آبرو و اعتبار خود در پیش خداوند رحمان و رحیم، برآورده شدن آرزوهای شما را طلب کنند.

اعزام کاروان راهیان نورِ دانشگاه آزاد هرمزگان به مناطق عملیاتی جنوب کشور

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در این مراسم گفت: امسال نیز چون سالهای گذشته این کاروان با هدف جهاد تبیین از دانشگاههای آزاد سراسر استان هرمزگان اقدام به عزام دانشجویان به مناطق جنگی در قالب اردوی راهیان نور به مناطق جنگی هورالعظیم، اروند، نهر خیر، نهر علقمه، نهر علی شیر، فکه، فتح المبین هویزه، شلمچه، طلاییه و دوکوهه اعزام کردیم که این حرکت انقلابی تجلی علاقه جوانان انقلابی به جان برکفان رزمنده وشهید جنگ تحمیلی است.

امیر حیدر ارغوان با بیان اینکه امسال ۴۳۰ دانشجوی دختر و پسر را در کاروان های جداگانه به این مناطق اعزام می کنیم افزود: حدود ۳۰۰ دانشجوی برادر و ۲۳۰ دانشجوی خواهر در این اردو شرکت دارند که با ۱۱ دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه این اردو حدود هشت روز به طول خواهد انجامید افزود: بازدید از مناطق جنگی، خاطره گویی توسط چهره های موثر دفاع مقدس، روایتگری در حوزه جهاد تبیین و سایر برنامه های معنوی همراه خواهد بود که سایر دانشجویان نیز می توانند این رخدادهای مهم را از طریق فضای مجازی و رسانه های پیگیری و دنبال نمایند.

ارغوان، سفر معنوی پربرکتی را به کاروانیان راهیان نور آرزو کرد و گفت: امید است با برنامه ریزی های که در استان انجام شده بتوانیم دانشجویان را از برکات این سفر معنوی به فیض غایی برسانیم.

کاروان دانشجویی راهیان نور در قالب کاروان خواهران و برادران با حضور در گلزار شهدای گمنام بندرعباس و ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس با بدرقه مسئولان به طور جدا گانه عازم مناطق عملیاتی جنوبی کشور شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1219483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =