تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در رفح علیرغم هشدارهای جهانی

بسیاری از مقامات کشورهای مختلف جهان ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به منطقه رفح، این حملات را فاجعه بار توصیف کردند؛ پادشاه اردن که برای دیدار با جو بایدن به آمریکا سفر کرده نیز در این ارتباط گفت: ما نمی‌توانیم حمله اسرائیل به رفح را تحمل کنیم.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود علیه مردم فلسطین این بار حملاتی هوایی به منطقه رفح را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی حملات گسترده زمینی نیز انجام شود. این حملات در شرایطی انجام شده که بسیاری از مقامات کشورهای مختلف با آن مخالفت کرده و آن را فاجعه‌بار دانسته‌اند. عبدالله دوم -پادشاه اردن- که اخیر به آمریکا رفته در ملاقات با رئیس جمهور آمریکا به بحث در این مورد پرداختند. ملک عبدالله روز دوشنبه برای گفتگو با بایدن و دیگر مقامات آمریکایی وارد واشنگتن شد. این اولین دیدار یک رهبر عرب از کاخ سفید از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در 7 اکتبر 2023 است.

بر اساس آنچه در المانیتور منتظر شده، جو بایدن در گفتگوی خود با خبرنگاران ضمن رد هرگونه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها در غزه هشدار داد حمله اسرائیل به رفح می‌تواند فاجعه‌ای انسانی ایجاد کند. بایدن با اشاره به حمله زمینی اسرائیل در رفح گفت: اسرائیل نباید بدون طرحی «معتبر» برای حفاظت از غیرنظامیان به حملات خود ادامه دهد. بسیاری از مردم آنجا آواره شده اند، رئیس جمهور آمریکا افزود: «مردم رفح برای بار چندم آواره شده‌اند، از خشونت به شمال گریخته‌اند و اکنون در رفح جمع شده و در معرض خطر و آسیب هستند؛ لذا باید از آنها محافظت شود. بسیاری از مردم آنجا آواره شده اند، چندین بار آواره شده اند، از خشونت به شمال گریخته اند، و اکنون در رفح جمع شده اند، در معرض خطر و آسیب پذیر هستند. بایدن گفت آنها باید محافظت شوند».

بیشتر بخوانید:

دست بایدن به خون مردم فلسطین آلوده است / جنگ غزه چه تاثیری بر انتخابات آتی آمریکا خواهد داشت؟

ملک عبدالله نیز نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرد و گفت که حمله اسرائیل به این منطقه منجر به «فاجعه» خواهد شد. وی افزود: «ما نمی‌توانیم حمله اسرائیل به رفح را تحمل کنیم. مسلم است که فاجعه انسانی دیگری به بار خواهد آورد. این وضعیت برای بیش از یک میلیون نفر که از زمان شروع جنگ به رفح رانده شده‌اند، غیرقابل تحمل است».

اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، رفح در حال حاضر میزبان بیش از 1.7 میلیون آواره فلسطینی در غزه است و مردم ساکن شمال به دلیل عملیات نظامی اسرائیل به این منطقه -واقع در مرز مصر- پناه آورده‌اند. بایدن در ملاقات خود با پادشاه اردن و در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: تعداد کشته‌شدگان غیرنظامیان فلسطینی بیش از حد بوده و افزود: با پادشاه [اردن] راه‌های ارسال کمک‌های بیشتر به غزه را بررسی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در مورد احتمال توافق آتش‌بسی که مصر و قطر با کمک واشنگتن در حال مذاکره هستند، گفت که «عناصر کلیدی توافق روی میز هستند» اما «شکاف‌هایی وجود دارد که باقی مانده است». با توجه به حجم گسترده هشدارها و انتقادات کشورهای جهان نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح، باید منتظر ماند و دید که در روزهای آتی چه اتفاقی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =